رییس‌جمهور بر اطلاع رسانی دقیق تاکید دارد/۱۳۰ مدیر ناکارآمد شناسایی و برکنار شدند
کد خبر: 1088644
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004ZCm
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
حجت الاسلام صالحی:
تهران-ایرنا- رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: ۱۹۰ مکاتبه برای پیگیری این ارزیابی‌ها انجام شده است و در نتیجه آن ۱۳۰ مدیر ناکارآمد شناسایی و اعلام شدند و از کار خود بر کنار شدند و این نشان دهنده عزم راسخ مرکز ارتباطات است.

حجت الاسلام احمد صالحی روز دوشنبه در نشست خبری که در خبرگزاری ایرنا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه به ویژه مرحوم طالب زاده و شهید شیرین ابوعاقله، افزود: رییس جمهوری بر اطلاع رسانی دقیق تاکید دارد و جهاد تبیین را هم که رهبری آن را باز کرده است، در باب جنگ رسانه اطلاع رسانی به موقع شده است و در حال حاضر با پاسخگویی می تواند فضای بانشاط در جامعه را ایجاد و فضای اعتماد از بین رفته را اعتمادسازی کند.

وی گفت: مجموعه‌ای که بنده مسئولیت دارم اسم مبارک مردم بر تارک آن نقش بسته است. و منظور ما از مردم از هر رنگ و نژاد و طیف است و هر کس که دغدغه کشور را دارد و برای اعتلای آن خدمت می کند برای ما ارزشمند است و این‌ها پایه‌گذاران انقلاب هستند.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه در این مدت ۱۰ ماهه، ۴۰۱ مدیر از مدیران دستگاه‌ها ارزیابی شده اند، گفت: ۱۹۰ مکاتبه برای پیگیری این ارزیابی‌ها انجام شده است و در نتیجه آن ۱۳۰ مدیر ناکارآمد شناسایی و از کار خود بر کنار شدند که این نشان دهنده عزم راسخ مرکز ارتباطات است.

صالحی با بیان اینکه نماینده تام الاختیار ۳۰ تا ۳۴ وزارتخانه و نهاد برای رفع مشکلات و با نگاه حمایتی از مردم در اداره کل مربوطه در استان ها مستقر می‌شوند، اظهار داشت: ۳۸ هزار مراجعات مردمی و دیدار چهره به چهره انجام و همه این دیدارها در سامانه سامد ثبت می‌شود.

وی افزود: روزانه ۴ تا ۵ هزار مراجعه مردمی در مرکز داریم و این خدمت‌ها با نگاه حل مساله است. ۹۴۴هزار و ۴۲۵ درخواست مردمی در سامانه سامد ثبت شده است. که ۸۲ درصد نتیجه ارجاعات ما به نهادها بوده است.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: ۷۷ هزار و ۷۵۶ درخواست چهره به چهره مردم هم در دیدارهای استانی انجام شده است.

صالحی با بیان اینکه حجم درخواست‌ها و مطالبات مردم در ابتدای تشکیل دولت ١٩ برابر دولت های قبل بود، خاطرنشان کرد: این نگاه همراه با اعتماد و امید مردم به دولت را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: مدیران در خط مقدم مراجعات مردمی هستند و همه آنها موظفند در سفرهای استانی حضور داشته و پاسخگوی مردم باشند.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت مردم در دولت مردمی گفت: واهمه‌ای از عذرخواهی از مردم نداریم و خود را بدهکار مردم و آنان را مطالبه گر می‌دانیم.

صالحی درباره امکان ثبت‌نام مجدد جاماندگان از دریافت یارانه، اظهار داشت: در بحث جاماندگان از یارانه، راه‌اندازی سامانه آن، بسیار نزدیک است و هم و غم همه مسئولان رفع این دغدغه مردم است. زمان دقیق راه اندازی این سامانه را دوستان مسئول اعلام می‌کنند.

** پاسخگویی به ۳۳۰ تا ۶۰ هزار موضوع مربوط به وزارت کار

وی با بیان اینکه ۳۰ تا ۶۰ هزار موضوع مربوط به وزارت کار را در حال پاسخگویی هستیم، عنوان کرد: ۱۲۰ نفر در سامانه به صورت شبانه روزی در حال پاسخگویی هستند. در مورد مردمی سازی یارانه‌ها تلاش داریم تا جهاد تبیین انجام شود و با اطلاع‌رسانی دقیق به مردم اطمینان خاطر دست پیدا کند.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: مهمترین درخواست‌ها و مطالبات مردم در سامانه از وزارت کار، اعتراض به نحوه دهک‌بندی و اعتراض به عدم دریافت یارانه جدید است.

صالحی با بیان اینکه مردم پیگیر هستند تا بدانند از چه طریق می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت نام کنند و همچنین ثبت‌نام جاماندگان چه زمانی آغاز می‌شود، عنوان کرد: سامانه پاسخگویی ۶۳۶۹، سایت وزارت رفاه و شماره تلفن همراه ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ راه‌های ارتباط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی بابیان اینکه این حجم از تماس‌ها در راستای تبیین سیاست‌های دولت در مردمی‌سازی یارانه است، افزود: به همکاران خود نقدی دارم و اینکه در این مورد باید اطلاع رسانی و تبیین را مقدم بر اقدام می‌دانستند. اطلاع رسانی باید قوی‌تر باشد تا رسانه‌های دشمن موج سواری نکند. اطلاع رسانی باید در صدر اهمیت باشد و حتی از ظرفیت خود مردم هم باید برای اطلاع رسانی بیشتر استفاده شود.

** مطالبات مردم در تجمعات اعتراضی در بالاترین سطح پیگیری می‌شود

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درباره برخی تجمعات مردمی در خیابان پاستور، گفت: روزانه تجمعاتی در پاستور انجام می‌شود که نسبت به اوایل بسیار کم شده است. بسیاری از اعتراضات مربوط به دستگاه قضایی است و مرکز ارتباطات مردمی معترضان را به آنجا ارجاع می‌دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: مواردی که به دستگاه‌های دولتی مربوط باشد، همان روز در بالاترین مقام آن اداره کل دیدار و ملاقات انجام می‌شود و حتی نتیجه بسیاری از این موارد هم در همان روز اعلام و نتیجه مطالبات مردمی در پاستور در نهایت تقدیم رییس جمهور می‌شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار