کد خبر: 1087683
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
استاد حوزه علمیه:
حجت الاسلام سرلک، گفت: بزرگداشت شهدا خدمت به مردم است، در سایه فرهنگ ایثار و شهادت باید گره گشایی از مشکلات مردم و خدمت بی منت سرلوحه همگان قرار گیرد.

به گزارش جوان از لرستان، حجت‌الاسلام «علی سرلک»، امروز(19اردیبهشت)، در یادواره ۱۶۳ شهدای جاویدالاثر لرستان که در محل سالن آمفی‌تئاتر بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، اظهارداشت: شهدا با خدا معامله کردند و دنبال دستاوردهای مادی نبودند.

استاد حوزه علمیه افزود: قدرت‌ها، ثروت‌ها، شهرت‌ها، شهوت‌ها و .... انسان‌ها را به کام مرداب‌های نیستی، پلیدی و پلشتی رسانده است.

وی با بیان اینکه شهید پنجره گشوده رو به عالم حقیقت است، عنوان داشت: خون شهید زمزم حقیقت وجودی این عالم است و هر کسی بیشتر هزینه کرده باشد بهره آن از این جریان نورانی بیشتر است.

حجت الاسلام سرلک در ادامه با بیان اینکه شهدا ولی خدا هستند، بیان داشت: قاسم سلیمانی نامش و یادش در ذهن ما طنین می‌اندازد و شهید پنجره گشوده رو به عالم حقیقت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و ستاد مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: باید به گونه‌ای رفتار شود که جوان دهه ۸۰ و ۹۰ وقتی به شهید نگاه می‌کند تمام وجودش عشق به شهدا باشد.

وی تصریح کرد: بزرگترین یادداشت و بزرگداشت شهیدان خدمتگزاری به مردم است، پاسداشت فرهنگ شهادت در گرو گرهگشایی از کار مردم است.

حجت الاسلام سرلک بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ شهدا پشتوانه مملکت ماست و در راستای بزرگداشت مقام شهدا نباید به چاپ کتاب و برگزاری یادواره اکتفا کرد، خدمت به مردم باید سرلوحه کار همگان قرار گیرد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار