کد خبر: 1081244
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
ستاری، با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ درختکاری، گفت: حراست و حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت عمومی امکان پذیر است.

به گزارش جوان از لرستان، بهرام ستاری،  امروز(15 اسفند) در مراسم روز درختکاری، اظهار داشت: حراست و حفاظت از منابع طبیعی وظیفه ای عمومی است و با مشارکت عموم مردم محقق می شود.

وی با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ درختکاری، بیان کرد: بی‌توجهی به مسئله منابع طبیعی و محیط زیست آثار مخرب بسیاری دارد که یکی از آن‌ها محروم شدن نسل‌های آینده از آب، هوا و محیط زیست سالم و پاک است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: درختکاری در آموزه های دین اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است و کاشت نهال به نام و یاد شهدا بر اهمیت این موضوع افزوده و نشان از جایگاه والای منابع طبیعی است.

وی با اشاره به ضرورت تبدیل درختکاری به عنوان یک فرهنگ عمومی ابراز کرد:  براساس فرموده مقام معظم رهبری، منابع طبیعی باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود که لازمه آن عزم ملی است.

ستاری اظهار کرد: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار به شمار می رود که باید با حفاظت از عرصه های طبیعی و احیای جنگل ها، توسعه درختکاری و اجرای پروژه های آبخیزداری در این حفاظت از آن کوشید.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار