کد خبر: 1079334
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه هیئت ‌داری و مداحی را مسئولیت و تکلیف است، گفت: رسالت هیئت های مذهبی و مداحان در تبیین معارف اسلامی در جامعه ضروری است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی»، امروز(27بهمن)، در جمع مداحان و هیئت‌های مذهبی استان، اظهارداشت: مداحان و هیئت های مذهبی صاحب سخن هستند و همه از سخنان، وعظ و اشعار ذکر مداحی آنها بهره‌مند می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان هیئت ‌داری و مداحی را مسئولیت و تکلیف دانست و افزود: هر کسی هنر و توانایی دارد، این هنر و توانایی برای او ایجاد مسئولیت می‌کند و به میزانی که می‌تواند اثرگذار باشد به همان اندازه تکلیف متوجه او است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان در حقیقت غم و شادی معنوی جامعه را مدیریت می‌کنند، گفت: هر جامعه‌ای از شادی معنوی خالی باشد دچار خلأ است کمااینکه در تاریخ، ائمه اطهار در جلسات موالید، ولادت‌ها و شهادت‌ها می‌نشستند و تشویق می کردند و بعد از حادثه کربلا این جلسات به شکلی گستردگی بیشتری پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: اشک و نشاط معنوی برای ما آموزه دارد و مجلسی که با نام شهدا برگزار می‌شود پیوند با اراده مستحکم انسان‌هایی است که در مقابل ستمگران ایستادند.

وی با بیان اینکه شعرا و مداحان غم و شادی معنوی را جهت می‌دهند و جامعه نیازمند آشنایی با معارف اسلامی است چراکه این معارف اسلامی است که عزم‌ها را مستحکم می‌کند، افزود: مقاومت وتاب آوری جامعه ما در مقابل فشار حداکثری دشمن در سایه آموزه‌های اسلامی ومعرفت به سیره علوی و فرهنگ عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه آشنایی با معارف اسلامی با مداحی مداحان فرهنگ‌سازی می‌شود، ادامه داد: هیئت‌های مذهبی و مداحی مداحان تاب‌آوری جامعه را به سرحد عالی رسانده است و در ادامه هم باید این مسیر را ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی ما باید مورد پسند نبی مکرم اسلام ص باشد و همه باید دست به دست هم داده و این سبک زندگی را گسترش دهیم‌.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: حکومت در قبال نیازمندان، وظیفه دارد اماوظیفه حکومت وظیفه ما را نفی نمی‌کند لذا باید همه دست به دست هم داده و جاهایی که عقب‌ماندگی وجود دارد را جبران کنیم‌.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی جامعه مداحان و هیئت‌های مذهبی رشد و رویش داشته است که نمونه آن همین مداحی نوجوانان وجوانان دراین جلسه ودیگر جلسات است ، گفت: حضور حماسی و پرشور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب به واسطه مداحی، هئیت‌های مذهبی و سخنوران،مبلغان ،شعرای آیینی وائمه جمعه وجماعات ایجاد شده است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار