کد خبر: 1085710
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج):
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) با اشاره به سالروز تاسیس سپاه، گفت: سپاه عصاره ایران اسلامی است.
محمدصادق یوسفی

 به گزارش خبر نگار جوان انلاین،حجت الاسلام و المسلمین رحمت‌الله صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه سپاهان‌شهر به مناسبت دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: نهادهایی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین از جمله نهادهایی است که با تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) تاسیس شد و منشا خدمات بسیاری تا کنون بوده است.

وی با اشاره به ربایش هواپیماهای ایران اسلامی در اوایل انقلاب، تصریح کرد: از زمانی که امنیت پروازها به سپاه واگذار شد، برای حراست از آن، شهدایی تقدیم شد ولی اجازه ندادیم امنیت هوایی مخدوش شود.
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به ترور بسیاری از بزرگان و مسوولان نظام اسلامی و قریب ۱۷ هزار نفر توسط منافقین، افزود: سپاه در برابر مزدوران استکبار ایستاد و امروز شاهد امنیت در کشور هستیم.
وی ادامه داد: امروز شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی، حجازی، خرازی، کاظمی و امثال این شهدا که بر سینه‌شان نشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتند، برای بسیاری از جوانان ما الگو شده‌اند و این به خاطر آن است که مولفه‌های سپاه رعایت کرده‌اند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج)، معنویت را از جمله مولفه‌های پاسداری برشمرد و افزود: این مولفه در نشان سپاه پاسداران به شکلی درج شده است و بیانگر آن است که باید همه حرکات ما بر اساس کلمه طیبه «لا‌ اله الا الله» باشد و همواره هر کاری را با اخلاص و برای خدا انجام دهیم.
وی تصریح کرد: اگر سپاه در جهاد، دفاع مقدس، مقابله با سیل و زلزله و حوادث طبیعی، دفاع از حرم و سایر عرصه‌های دفاع از کیان، آبرو، حیثیت و ناموس این کشور مستحکم ایستاده است و پاسداران برای دفاع از انقلاب و حسینی بودن شهید داده‌اند یا تحمل شکنجه کرده‌اند، همه برای هدف خدایی است و بیانگر آن است که کارمان فقط برای خدا بوده است.
حجت‌الاسلام صادقی اظهار کرد: نماد کره زمین در نشان سپاه بیانگر آن است که مجاهدت‌های سپاه جهانی است و صرفا مخصوص به ایران اسلامی نیست و‌لذا سپاه اگر چه سپاه هشت سال در جنگ از کیان اسلامی دفاع کرد، غایله کردستان را خنثی مرد، در ترکمن صحرا با منافقین جنگید، امنیت پایدار را در شمال غرب و جنوب شرق با تقدیم شهدای بسیار محقق ساخت، ولی هدف اصلی آن دفاع از انقلاب است.
وی با اشاره به وظیفه قانونی سپاه در قانون اساسی مبنی بر دفاع و حراست از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی منحصر به مرزهای کشور نیست بلکه هر کجا مشاهده شود ظلمی به مسلمانان، شیعیان و حتی غیر مسلمان می‌شود، ما وظیفه داریم از مظلومان عالم دفاع کنیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) خاطر نشان کرد: امروز حضور در عراق، سوریه، لبنان و هر جایی که ظلمی شود رسالت ما است و سپاه در این را شهید داد، مجروح داد، اسیر داد ولی با غیرت خود از مظلومان عالم دفاع کرد.
وی با اشاره به نماد دست راست در نشان سپاه، گفت: این نماد نشان قدرت است ولذا امروز با قدرت در برابر استکبار می‌ایستم و با قدرت از اسلام دفاع می‌کنیم و برهمین اساس پاسداران انقلاب در پیشرفت‌های علمی، موشکی و پهبادی مراقب هستند که از جهان عقب نمانند و امنیت را به جایی برسانند که آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی خبیث نتوانند به ایران اسلامی نگاه چپ کنند.
حجت‌الاسلام صادقی به درج آیه ۶۰ سوره انفال در نشان سپاه، تصریح کرد: این آیه حاکی از آن است که در دفاع از اسلام همه عِدّه و عُدّه خود استفاده می‌کنیم و با تکیه بر علم و دانش تجهیزات دفاعی مورد نیاز خود را تامین می‌کنیم و لذا می بینم اگر روزی در تامین سیم خاردار وابسته بودیم و به ما داده نمی‌شد، امروز به واسطه تلاش پاسداران به اقصی نقاط عالم تجهیزاتی چون موشک و پهپاد صادر می‌کنیم.
وی ابراز کرد: درج شاخه زیتون در نشان سپاه، نماد صلح‌طلبی و راْفت با مظلومان عالم است و لذا در سیره شهدای بزرگی چون شهید سلیمانی این تواضع و فروتنی در مقابل خانواده شهدا، پدر، مادر و فرزندان شهدا، انسان‌های دردمند و زلزله زدگان و سیل‌زدگان مشهود است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: نماد اسلحه در نشان سپاه حاکی از آن است که در برابر دشمنان و استکبار جهانی با شدت خواهیم ایستاد.
وی اضافه کرد: امروز دشمن در قصه برجام همه را قبول می‌کنند ولی از لغو تحریم‌های غیر قانونی سپاه سرباز می‌زند زیرا می‌داند سپاه یعنی همه امت، یعنی ولایت‌مداری، ایثار و شهادت است. و اگر امامین انقلاب محکم در برابر دشمن می‌ایستد به واسطه اقتدار همین امت، نیروهای مسلح و سپاه است.
حجت‌الاسلام صادقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: سپاه در چنین روزی به فرمان امام خمینی ره تشکیل شد و مبتنی بر اساسنامه آن وظیفه دفاع از انقلاب را دارد و هم فرهنگی، هم نظامی، هم معنوی، هم اقتصادی و هم سیاسی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار