کد خبر: 1085681
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت
مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به استقبال مردم از پویش اهدای خون در شب‌های قدر، ۱۰۰ درصد خون مورد نیاز بیماران نیازمند در استان تامین شد.
رحیمی

آقای هاشمی گفت: با حضور ۲۵۲ نفر از مردم چهارمحال و بختیاری در پایگاه‌های انتقال خون به مناسبت لیالی قدر، هم‌اکنون ذخایر خونی استان به حد مطلوب شش روز رسیده است.

در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان دو پایگاه در شهر‌های شهرکرد و بروجن برای دریافت خون اهدایی در نظر گرفته شد که ۵۷ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند.

همچنین در شب بیست و یکم ماه رمضان و همزمان با دومین شب از شب‌های قدر، ۱۸۶ نفر با حضور در پایگاه انتقال خون در شهر بن خون خود را اهدا کردند.

پایگاه‌های شهرکرد و بروجن نیز در شب بیست و سوم ماه رمضان از ساعت ۲۰:۰۰ تا ۰۲:۰۰ بامداد پذیرای اهداکنندگان است.

برای دریافت خون از اهداکنندگان نیاز به محیط و روش‌های استاندارد خون‌گیری است و تنها در صورت استقرار گروه‌های سیار انتقال خون در شهرستان‌ها می‌توان به درخواست‌های عمومی پاسخ داد.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده همزمان با روز شلمزار در ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، گروه سیار انتقال خون در یکی از مراکز بهداشتی این شهر مستقر خواهد شد تا اهداکنندگان بتوانند با حضور در این پایگاه موقت، خون خود را اهدا کنند.

تامین خون برای این افراد در اولویت نخست سازمان انتقال خون قرار دارد و چهارمحال و بختیاری نیز در این باره به طور کامل خودکفاست و هیچ بیمار تالاسمی در استان بدون خون نمی‌ماند.

بیماران تالاسمی چهارمحال و بختیاری در نهایت خون چهار روزه دریافت می‌کنند و بیشترین نگرانی از کاهش ذخایر خونی مربوط به تامین خون برای مراکز بیمارستانی و نیاز موارد جراحی به خون است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر