کد خبر: 1077030
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
فرش دستباف ابریشم مزین به تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در تبریز رونمایی شد.

 ناصر نظامی خواه بافنده این اثر گفت: این تابلو فرش دستباف در ابعاد ۳۰ × ۳۸ سانتیمتر مربع با رجشمار ۸۰ رج تبریز به صورت سه بعدی در یک سطح صاف و دارای سه سطح متفاوت بافته شده است.

وی ادامه داد: این فرش با استفاده از مکانیزم‌های لول بافت و تخت طوری که کناره‌های فرش به شکل صوف با استفاده از ۶ عدد نقش مدال ذوالفقار که در آن ۲ نوع بافت متفاوت استفاده شده و در مرکز آن سنگ فیروزه‌ای در ابعاد ۵ میلی متر با توجه به ابعاد نقش مایه با پایه نقره‌ای نصب شده اجرا شده است.

بافنده فرش تصویر سردار شهید سلیمانی افزود: متن فرش در قسمت رویه با استفاده از ستاره‌های هشت پر به معنای ۸ درب ورودی بهشت که از پشت فرش دیده نمی‌شود به صورت دورویه بافته شده است و این اثر به حضور مقام معظم رهبری اهدا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با تاکید بر اینکه شهادت هنر مردان خداست، گفت: این اثر به زبان هنر ماندگار می‌شود و هنری که در زمینه‌های مقدس شکل می‌گیرد به طور قطع ماندگار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم خاطرنشان کرد: انجام این گونه کارهای هنری در رابطه با شهدا ماندگار خواهد شد به خصوص در مورد شهیدی که سردار دل‌ها است و همه به این شهید عشق می‌ورزند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همیشه به هنرمندان، شعرا و ادبای کشورمان نگاه ویژه‌ای دارند و این کار فرهنگی و هنری آقای نظامی خواه شهید عزیزمان را هر چه بیشتر به مردم می‌شناساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر