کد خبر: 1076871
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
همزمان در سراسر کشور
همزمان با مراسم اتصال یک هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات پایدار و پرسرعت، این طرح در ۲۶ روستای چهارمحال و بختیاری نیز به بهره‌برداری رسید.
رحیمی

مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با مراسم اتصال یک هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات پایدار و پرسرعت، این طرح در ۲۶ روستای این استان نیز به بهره‌برداری رسید.

از مجموع روستا‌هایی که در این طرح به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند ۲ روستا در شهرستان اردل واقع شده است و در هر یک از شهرستان‌های بروجن و سامان نیز ۴ روستا در این طرح قرار گرفتند.

از این پس اهالی ۶ روستای شهرستان کیار نیز با آغاز اجرای این طرح به خدمات پایدار و پرسرعت اینترنت دسترسی خواهند داشت.

همچنین در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا نیز پنج روستا و در شهرستان کوهرنگ نیز پنج روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

برای اجرای این طرح در ۲ روستا‌های صفی‌آباد شهرستان خانمیرزا و ده‌گاه بخش رودشت لردگان، سایت جدید ارتباطی با صرف هزینه ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان احداث شده است و در دیگر روستا‌ها نیز به منظور ارتقای خدمات ارتباطی از نسل دوم به ۳G و ۴G به طور متوسط ۴۸ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات طرح ملی USO اختصاص یافت.

در حال حاضر نزدیک به ۹۴ درصد از مجموع ۵۷۵ روستا‌های بالای ۲۰ خانوار چهارمحال و بختیاری دارای ارتباطات نسل دوم است که از این تعداد ۳۱۲ روستا نیاز به ارتقای سایت‌های ارتباطی و دسترسی به اینترنت نسل سوم و چهارم دارد.

در راستای تامین پهنای باند مورد نیاز اپراتور‌ها در روستا‌ها نیز تاکنون ۳۵۰ کیلومتر فیبر نوری با اعتباری افزون بر ۳۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اجرا شده است.

هم‌اکنون ۶۵ درصد از روستا‌های استان از اینترنت پرسرعت همراه برخوردار هستند که با اجرای طرح توسعه شبکه فیبر نوری امید می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از خدمات ارتباطی نسل‌های سوم و چهارم بهره‌مند شوند.

هم‌اکنون ۴۳ شهر استان از فناوری ارتباطی ۴ G استفاده می‌کنند و توسعه این گونه ارتباطات در محدوده شهر‌ها بر عهده اپراتور‌ها است.

به منظور حفظ سیما و منظر شهری نیز برنامه احداث دکل‌های مخابراتی به شکل مشترک میان اپراتور‌ها در شهر‌های استان در حال اجراست تا اپراتور‌ها به طور همزمان از یک دکل برای پوشش ارتباطی در هر منطقه استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر