کد خبر: 1076096
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه ۲۶ دی در همایش ملی هم‌پای ملائک؛ بزرگداشت مادران و همسران شهدا که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: اگر امروز نظام و مکتب حسینی ما قدرتمندتر از قبل به راه خود ادامه می‌دهد به دلیل ایستادگی والدین و همسران معظم شهداست که زبان گویای شهیدان هستند.

به گزارش «ایثار»، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این همایش که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، ضمن قرائت پیام رئیس جمهور کشورمان تأکید کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که کسانی که در راه خدا به شهادت رسیده‌اند را مرده نپندارید بلکه آنان زنده هستند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.
وی افزود: کسانی که بیش از همه این آیه و این مسئله را درک می‌کنند مادران و همسران شهدا هستند و سال‌هاست که هر روز با شهید خود زندگی می‌کنند و نشانه‌ای از اینکه سال‌های سال است فرزند و همسر خود را از دست داده‌اند در آن‌ها دیده نمی‌شود. همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند نقش مادران و همسران شهدا مانند حضرت ام‌البنین (س) ادامه دادن راه شهدا است. اگر امروز بعد از ۴۰ سال این نظام و مکتب حسینی ما قدرتمندتر از قبل به راه خود ادامه می‌دهد به دلیل ایستادگی والدین و همسران معظم شهداست که زبان گویای شهیدان هستند.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب قله راه و مسیر رشد انسانی را شهادت دانسته‌اند، افزود: حتی معصومین (ع) هم با شهادت به نقطه اوج رسیده‌اند. شهدایی چون حاج قاسم سلیمانی نیز سال‌های سال به دنبال شهادت بودند زیرا انسان با شهادت جاودانه می‌شود. شهادت حادثه نیست بلکه اعطا می‌شود و مسیری که انسان‌ها طی می‌کنند تا به شهادت برسند باید توسط بخش‌های فرهنگی و هنرمندان ارزشی برای عموم بیان شود.
رئیس بنیاد شهید و امور‌ ایثارگران افزود: از سازمان صدا و سیما تشکر می‌کنیم که با همکاری مناسب در جهت برگزاری این همایش حرکتی ارزشمند را انجام داده و امیدواریم این مسیر با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه یابد. ما به عنوان خادمین شهدا از تمام ظرفیت‌ها و بخش‌های فرهنگی می‌خواهیم که در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه و کمک‌رسان ما باشند. برخلاف دیگران که قهرمان‌سازی می‌کنند، ما قهرمانانی واقعی داریم که باید به عالم نشان داده شوند و این کاری است که از عهده هنرمندان برمی‌آید زیرا زبان هنر زبان عالم‌فهم است.
پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم با بیان اینکه صحبت کردن در جمع مادران و همسران شهدا که دریای ایثارگری هستند بسیار سخت است، افزود: این بزرگان عزیزترین داشته‌های خود را فدا کرده‌اند و ما چیزی برای گفتن در مقابل عظمت آنان نداریم.
وی افزود: شهدا ناظر رفتار ما هستند. طبق آیات قرآن شهدا از خداوند طلب بشارت و مژده می‌کنند که افرادی که پس از شهدا می‌آیند به مقصد می‌رسند، یعنی شهدا منتظر و نگران ما و اعمال ما هستند و از خداوند طلب مژده رسیدن افراد بعد از خود را می‌کنند.
جبلی تصریح کرد: دین شهدا و خانواده‌های آنان با هیچ رفتار و کرداری قابل جبران و ادا کردن نیست، اما بر ما واجب است که چشم خود را به دیدار خانواده‌های عزیز شهدا و ایثارگران متبرک کنیم. در دوره حضور بنده در صدا و سیما افتخار داریم که قاب تصویر رسانه ملی را مزین به این ستاره‌های درخشان کنیم و امانتدار این بزرگان باشیم.
همچنین انیسه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این همایش حضرت ام‌البنین (س) را الگویی تمام‌عیار‌ برای پاسداری از خانواده، اخلاق و ادامه‌دهنده راه شهدا دانست و گفت: سخت‌ترین تصمیم‌های دوران دفاع‌مقدس را مادران شهدا گرفتند که جگرگوشه‌های خود را به راحتی و با تشویق روانه جبهه کردند اما این فداکاری‌ها چنانکه باید، دیده نشده است.
وی افزود: مادران و همسران شهدا یک عمر در فراق زندگی کردند، فداکاری و مسئله‌ای که حتی بسیاری از مردان در مقابل آن می‌شکنند. زنان کشورمان نقشی بسیار سازنده در دفاع‌مقدس داشتند و به عنوان یار، پشتیبان و مددکار رزمندگان حضور داشتند و اگر نبودند انقلاب اسلامی تا به اینجا نمی‌رسید.
خزعلی تأکید کرد: شاید نگاه صمیمانه حضرت زهرا‌ (س) و ام‌البنین‌ (س) باشد که بتواند پاسخگوی فداکاری‌های مادران و همسران شهدا باشد.
در این مراسم از جمعی از مادران و همسران شهدا تقدیر به عمل آمد. همچنین از کتاب «دختر قالیباف» نوشته داود حسین‌زاده رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار