کد خبر: 1073774
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت:
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون میزان باسوادی زنان در استان ۹۱.۷ و مردان ۹۶.۲ درصد است.
رحیمی

فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در آیین نخستین یادواره شهدای سوادآموزی استان در مجتمع لاله شهرکرد اظهار داشت: هم اکنون درصد باسوادی زنان در استان پنج درصد پایین‌تر از مردان است.

او افزود: هم‌اکنون درصد باسوادی زنان دراستان ۹۱.۷ درصد و مردان ۹۶.۲ درصد است که این امر نشان می‌دهد که هنوز بین جایگاه زنان و مردان در استان محدودیت وجود دارد که باید این محدودیت رفع شود و همه رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال سواد داشته باشند.

قائدامینی اضافه کرد: در سال ۱۳۴۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جمعیت استان ۱۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر بود که ۳۴ هزار و ۱۰۰ نفر از این جمیعت باسواد بودند و در سال ۹۵ براساس آخرین سرشماری انجام شده از جمعیت بیش از ۶۱۲ هزار و ۹۴۹ نفر جمعیت رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۵۷۶ هزار و ۴۵ نفر باسواد هستند که معادل ۹۴ درصد جمعیت است.

او ادامه داد: پارسال براساس پایشی که انجام شد ۹۶.۷ درصد جمعیت استان باسواد هستند که برای جذب درصد اندک بیسوادان در استان به دوره‌های آموزشی نهضت سوادآموزی یک عزم و همکاری همگانی می‌طلبد.

قائدامینی گفت: فعالیت حوزه سوادآموزی یک فعالیت عرصه محور است و آموزش‌دهندگان در استان و کشور به سختی و به صورت محله به محله و خانه به خانه به شناسایی و پایش بی‌سوادان می‌پردازند تا کلاس‌های درس نهضت برگزار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر