کد خبر: 1073770
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
سرپرست فرمانداری اسلامشهر بر ضرورت تخصیص حقآبه سهم بخش کشاورزی شهرستان اسلامشهر از پساب تصفیه خانه های واوان و فیروزبهرام تاکید کرد.
بهاره عشقی صابر

حسین حبیبی سرپرست فرمانداری شهرستان اسلامشهر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و برق شهرستان که با حضور دکتر شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی، مهدی دانشگر مدیر کل دفتر بازرسی معاونت آب و آبفای وزارت نیرو و مدیران کل دستگاههای ذیربط استانی برگزار شد، اظهار داشت: انتظار داریم با همکاری و همراهی مدیران ملی و استانی در زمینه رفع مشکلات موجود در حوزه آب و برق تصمیم جامع و فارغ از بروکراسی اداری جهت رفع دغدغه های مردم اتخاذ شود.
وی با اشاره به اینکه موضوع تنش آب مسئله کشوری است نه منطقه‌ای، اظهار کرد: باید برای رفع معضل آب یک نگاه جامع باشد، به واسطه فعالیت ها و زیرساخت‌های بخش‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی باید نگاه ویژه‌ای به این منطقه شود.
سرپریت فرمانداری اسلامشهر افزود: متاسفانه اتفاقاتی در سالهای گذشته رخ داده که هنوز تبعاتش گریبانگیر مردم این شهرستان است و هنوز برخی ها ذهنیت و دیدگاه سابق را دارند، در حالی که باید از اتفاقات گذشته درس عبرت بگیریم و از تکرار دوباره چنین مسائلی پیشگیری کنیم.
حبیبی تصریح کرد: جهت تامین آب شرب مورد نیاز شهرستان بویژه در تابستان سال آینده جابجایی تعدادی از چاههای آب شرب، تخصیص اعتبار لازم جهت حفر 15 حلقه چاه آب جدید، تجهیز چاهها، اجرای خطوط انتقال و تکمیل مخازن نیمه تمام گلدسته و واوان بسیار ضروری است.
وی به اعتراض مکرر کشاورزان شهرستان درخصوص کم بودن سهم حقابه اسلامشهر از کانال محمدیه اشاره کرد و افزود: درخواست داریم تا سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نسبت به بررسی مجدد به منظور بازنگری و افزایش قدرالسهم شهرستان از آب کانال مذکور اقدام کند.
سرپرست فرمانداری اسلامشهر بر لزوم تامین روشنایی برخی از محورها و معابر  سطح شهرستان توسط ادارات برق اسلامشهر، چهاردانگه و شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تاکید کرد و گفت: همچنین ضرورت دارد شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از قطع برق واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اسلامشهر علی الخصوص واحدهای صنفی و صنعتی بخش چهاردانگه در تابستان سال آتی به عمل آورد.
حبیبی با اشاره به نتایج و دستاوردهای تشکیل این جلسه خاطرنشان کرد: مردم به تشکیل چنین جلسات کاربردی و راهبردی خیلی امیدوارند و انتظار داریم شاهد گشایش و رفع مشکلات مردم در حوزه آب و برق باشیم.
گفتنی است در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و برق شهرستان اسلامشهر در راستای پیگیری های نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با حضور مدیران ارشد صنعت برق استان تهران، مدیر کل جهاد کشاورزی استان، قائم‌مقام آب منطقه ای، قائم مقام آبفای استان تهران با مدیران شهرستان برگزار شد، پس از بررسی مسائل و مشکلات مردم به ویژه کشاورزان در حوزه های تامین آب و برق مصرفی مصوب شد با پیگیری‌های مدیران استانی و شهرستانی، اعتبارات، امکانات و تجهیزات در حوزه‌های مختلف تامین و به موقع تخصیص داده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر