کد خبر: 1073039
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
نشست مشترک سرپرست فرمانداری اسلامشهر با مدیر کل راه آهن استان تهران در فرمانداری شهرستان برگزار شد.
بهاره عشقی صابر

حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در سخنانی در این نشست مشترک از اقدامات انجام شده توسط راه آهن جمهوری اسلامی جهت راه اندازی بندر خشک آپرین قدردانی کرد و اظهار داشت: پیگیری های لازم در حال انجام است تا در روند استقرار واحد گمرک در این مجموعه نیز تسریع شود.
وی با اشاره به اهمیت راه اندازی بندر خشک آپرین در ایجاد تحول در حوزه اقتصاد شهرستان گفت: طبق پیش بینی ها حداقل 5 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم با آغاز بکار بندر خشک آپرین فراهم می شود که می تواند در کاهش نرخ بیکاری در شهرستان تاثیر بسزایی ایجاد کند.
حبیبی افزود: وجود راه‌آهن زمانی یک تهدید برای شهرستان اسلامشهر بود و امروز به یک فرصت برای بهبود و پیشرفت منطقه تبدیل شده و باید از این فرصت به وجود آمده در جهت رونق اقتصادی و اشتغال زایی در منطقه کمال بهره و استفاده را برد.
وی با اشاره به اینکه عدم راه‌اندازی بندرآپرین در اسلامشهر ظلم مضاعفی به مردم این منطقه به ویژه جوانان است، بیان کرد: با توجه به وجود جوانان مستعد و دارای پتانسیل ویژه و بالقوه در این شهرستان و دسترسی آسان به دو فرودگاه و آزادراه‌ها و شریان‌های حیاتی تهران- قم و تهران- ساوه و همجواری با کلانشهر پایتخت، راه اندازی بندر خشک می‌تواند یک تحول عظیم در سطح استان تهران ایجاد کند.
فرماندار اسلامشهر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا مسئولین گمرک جمهوری اسلامی با همکاری و همراهی مدیران راه آهن موانع و مشکلات پیش روی راه اندازی بندر خشک آپرین را برطرف کنند و در این راستا آمادگی لازم برای استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها وجود دارد.
سرپرست فرمانداری اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای کمربندی شمالی توسط شهرداری اسلامشهر اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از این پروژه عظیم که در کاهش ترافیک درون شهری اسلامشهر موثر خواهد بود، از محدوده راه آهن عبور می کند و تعامل و همراهی شرکت راه آهن با شهرداری اسلامشهر در احداث و تکمیل این پروژه نیز حائز اهمیت است.
گفتنی است در راستای اجرای بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و به منظور تبادل اطلاعات الکترونیکی گمرکی در اسناد حمل و نقل ریلی و تسهیل ترخیص کالا در مبادی ریلی کشور، تفاهم‌نامه همکاری‌های دو جانبه بین سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن و مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران رسید و قرار است در این بندر خشک که با بیش از ۷۰۰ هکتارزمین در ۲۰کیلومتری کلانشهر تهران و در منطقه اسلامشهر به بهره‌برداری برسد تا علاوه بر کاهش چشمگیر مصرف سوخت، آلودگی هوا و پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی و ترافیک جاده ای در اطراف تهران، برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال زایی مستقیم به وجود آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر