کد خبر: 1071926
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان نمود
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته سالاری به عنوان اولویتی مهم در انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی، مورد تاکید دولت سیزدهم است.

«علی اکبر کریمی»  نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پیرامون مباحث نشست امروز مجمع نمایندگان استان مرکزی با رئیس جمهوری، افزود: بر اساس بخشنامه‌ وزارت کشور و بهره‌گیری از ظرفیت ۸۵ درصدی مدیران از بدنه وزارت کشور ضرورتی ندارد و استانداران مجاز هستند گزینش مسئولان را خارج از دایره وزارت کشور ببرند.

وی توضیح داد: رئیس جمهوری معتقد به بهره‌گیری از نیروهای جوان، تازه‌نفس و انقلابی در بدنه ارگان‌های دولتی است و این مهم در نشست امروز مورد تاکید قرار گرفت.
نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به بحران آلودگی هوای اراک را از موضوعات جدی نشست با رئیس جمهوری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه از مجموع ۲۶۰ روز سپری شده امسال ۱۲۱ روز در اراک ناسالم بوده سلامت مردم با تهدید جدی مواجه است و از این روی رئیس جمهوری دستور ویژه رسیدگی به مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند و همچنین فیلتراسیون برای مهار گازهای سمی خروجی از دودکش‌های آن دادند. 
کریمی ادامه داد: استان مرکزی در زمره مناطقی است که پایین‌ترین سرانه تخت بیمارستانی را دارد و ساخت بزرگترین طرح بیمارستانی استان که مرکز درمانی ۴۸۰ تخت بیمارستانی حضرت ولیعصر(عج) است با گذشت بیش از ۱۰ سال هنوز تکمیل نشده و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است با حمایت ویژه مسئولان ارشد کشور، سال آتی بهره‌برداری شود.
وی با اشاره به دیگر مطالبات مجمع نمایندگان استان از رئیس جمهوری نیز گفت: ساخت آزادراه اراک به ساوه از مسیر فراهان، آشتیان و تفرش می‌تواند مسیر جایگزین برای محور اراک به سلفچگان و قم باشد و حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر مسیر تهران به اندیمشک و جنوب را کاهش می‌دهد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث اختلافات و مشکلات بین مردم و سازمان اوقاف و فشارهایی بود که از سمت اوقاف به مردم به‌ویژه روستائیان و کشاورزان وارد می‌شود  از مهم‌ترین مشکلات مطرح شده در  نشست با رئیس جمهوری بود.
کریمی بر لزوم ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اراک تاکیدکرد و گفت: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی تلاش شد منطقه ویژه اقتصادی امیرکبیر در اراک ایجاد شود اما با ایراداتی که شورای نگهبان به کلیت آن به‌ویژه مناطق آزادی که در آن طرح مصوب شده بود گرفت، ابتر مانده و انتظار می‌رود این موضوع در قالب لوایح دولت به مجلس شورای اسلامی برسد.
وی با اشاره به مشکلات شرکت هپکو نیز گفت: این شرکت بر روی ریل تولید و پیشرفت قرار گرفته  اما، حرکت آن در عرصه رونق تولید آغاز نشده و  یکی از موانع اصلی این حرکت، واردات بی‌رویه ماشین‌آلات عمرانی و معدنی است.

کریمی توضیح داد: در نشست با رئیس جمهوری درخواست شد که  رانت‌خواران و منفعت‌طلبان در قالب مافیای واردات ماشین‌آلات مستعمل اجازه نمی‌دهند واحدهای تولیدی مثل هپکو در این عرصه موفق باشد متوقف شوند.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار