کد خبر: 1071326
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
 حساس‌ترین دیدار هفته هشتم بیست و یکمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه به قضاوت موعود بنیادی فر بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که در نهایت این بازی پر تنش بدون خاصیت به پایان رسید.
وحید صابری
در این بازی برای پرسولیس کمال کامیابی نیا، امید عالیشاه، یحیی گل محمدی و مهدی ترابی از پرسپولیس در این دیدار از داور کارت زرد دریافت کردند. کوین یامگا و آرش رضاوند هم از استقلال کارت زرد گرفت.

ترکیب تیم فوتبال استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، جعفر سلمانی، روزبه چشمی (۷۴ آرش رضاوند)، مهدی مهدی‌پور، رضا آذری (۶۷ زبیر نیک نفس)، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده و رودی ژستد.

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس: حامد لک، امید عالیشاه، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا، مهدی شیری، وحید امیری، عیسی آل کثیر (۷۸ مهدی عبدی) و سعید آقایی.

نیمه اول
در نیمه اول از همان ابتدا این شاگردان مجیدی بودند که بازی را بهتر از پرسپولیس آغاز کردند و حتی یک موقعیت هم روی دروازه لک ایجاد کرد، اما نتوانست خطر جدی را روی دروازه سرخپوشان ایجاد کند.
در دقیقه شش، مهدی ترابی در موقعیت نسبتا مساعدی شوت زد که ضربه او توسط مدافع استقلال منحرف شد و به کرنر رفت.
چند دقیقه بعد ارسال توپ به روی دروازه در داخل محوطه شش قدم روی سر ژستد فرود آمد که ضربه او ارتفاع زیادی داشت و توپ به بیرون رفت.
بازهم در ادامه تیم فوتبال استقلال توسط رضا آذری موقعیتی را در قلب دفاع پرسپولیس ایجاد کرد که کمک داور اعلام آفساید کرد که این تصمیم مورد اعتراض فرهاد مجیدی قرار گرفت.
هر چه به انتهای نیمه اول می‌رسیدیم دو تیم آرام‌تر بازی را دنبال کردند و هر چند توپ در رفت و برگشت بود، اما موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها ایجاد نشد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم
شروع نیمه دوم برعکس نیمه اول بود و این سرخپوشان بودند که بازی را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه ۴۷ توسط وحیدی امیری صاحب یک موقعیت خوب شدند که ضربه سر این بازیکن با اختلاف اندکی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه ۵۰، نفوذ مهدی ترابی از سمت راست زمین استقلال و عبور از دو بازیکن حریف و ارسال او به مقابل دروازه به وحید امیری رسید، اما این بازیکن نتوانست استفاده لازم را از این موقعیت ببرد و توپ او توسط استقلالی‌ها منحرف شد.
چند دقیقه بعد دوباره حرکت وحید امیری یک موقعیت عالی دیگر برای پرسپولیس ایجاد کرد، اما ضربه عرضی را حسین حسینی دفع کرد تا سرخپوشان در آستانه رسیدن به گل ناکام بمانند.
آنچه مشخص بود تنش و درگیری در نیمه دوم به مراتب بیشتر بود و همین امر باعث شد تا بازی از دست داور خارج شود و اعتراضات نیمکت هر دو تیم را در بر داشته باشد.
در دقایق پایانی بازی دردقیقه ۸۸، ارسال توپ به مقابل محوطه جریمه پرسپولیس، با برخورد ژستد و فرجی همراه بود و این دو بازیکن زمین خوردند و توپ از مقابل دروازه عبور کرد، ولی داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت که با اعتراض نیمکت استقلال همراه بود و درنهایت این دربی بدون گل به پایان رسید.

شکست سنگین سپاهان برابر گل‌گهر.
اما در ادامه دیدارها، تیم صدرنشین سپاهان اصفهان میهمان گل گهر سیرجان بود که این بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود گل گهر تمام شد. در این بازی آرمین سهرابیان (۲)، مهدی تیکدری (۴۰ و ۵۴) و سعید صادقی (۸۸) برای گل گهر و دانیال اسماعیلی فر (۵۶ و ۹۲) برای سپاهان گلزنی کردند. تیم سپاهان در دقیقه ۳۲ این بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد که شهریار مغانلو نتوانست این ضربه را به گل تبدیل کند. با این نتیجه، گل گهر ۱۶ امتیازی شد تا در صدر جدول قرار بگیرد. سپاهان هم که دومین باخت خود را در این فصل تجربه کرد، ۱۶ امتیازی باقی ماند.

در دیگر بازی امروز هوادار میزبان نفت مسجد سلیمان بود که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل تمام شد. هوادار با این نتیجه ۵ امتیازی شد و نفت مسجد سلیمان هم با ۶ امتیاز یک رده بالاتر از هوادار قرار دارد.

در ادامه مسابقات هفته هشتم لیگ برتر و از ساعت ۱۶ امروز تیم‌های صنعت نفت و پیکان تهران در آبادان به مصاف هم رفتند که جدال این دو تیم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. صنعت نفت و پیکان با این نتیجه به ترتیب ۶ و ۱۲ امتیازی شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار