کد خبر: 1071319
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر:
حمیدرضا جعفریان گفت: در حوزه توانبخشی ۶۸۵۸ نفر معلول در شهرستان اسلامشهر از مراکز تحت پوشش بهزیستی خدمات می گیرند.
بهاره عشقی صابر

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین، حمیدرضا جعفریان رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر در آیین گرامیداشت هفته معلولین که در محل سالن اجتماعات بهزیستی اسلامشهر برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده اظهار کرد: برای اشتغال‌زایی و خود اشتغالی معلولین و خانواده های مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان اسلامشهر بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی تخصیص یافته است.
جعفریان افزود: میزان تسهیلات تخصیص یافته برای خود اشتغالی معلولین و خانواده‌های آنان تا سقف مبلغ یک میلیارد ریال با کارمزد ۴ درصد است که تاکنون با معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل و تکمیل مدارک مورد نیاز بالغ بر ۳۷ درصد از این اعتبارات جذب شده و شهرستان اسلامشهر رتبه دوم در استان تهران در زمینه جذب اعتبارات را به دست آورده است.
وی با اشاره به اینکه ۶۸۵۸  نفر معلول تحت پوشش بهزیستی اسلامشهر قرار دارند، بیان کرد: از مجموع معلولین تحت پوشش تعداد ۲۴۶۲ نفر دارای معلولیت جسمی حرکتی بوده، تعداد ۱۳۱ نفر دارای ضایعه نخاعی و ۷۴۵ نفر ناشنوا، ۴۶۱ نفر نابینا و کم‌بینا بوده و تعداد ۱۸۹ نفر هم از افراد دارای کم توان ذهنی هستند و از این تعداد ۵۰۵۲ نفر مستمری‌بگیر بوده و بالغ بر ۱۸۰۰ نفر هم در انتظار برقراری مستمری هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر تاکید کرد: در بهزیستی شهرستان اسلامشهر در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی، مشارکت های مردمی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مراکز مشاوره و آموزشی و ژنتیک خدمات مورد نیاز با کمک خیرین و نیکوکاران به جامعه هدف ارائه می شود.
وی با اشاره به گستردگی خدمات مورد نیاز جامعه هدف گفت: در حوزه توانبخشی در حال حاضر ۹۳ دانشجوی معلول تحت پوشش داریم که هزینه های آنها توسط سازمان تقبل و پرداخت می‌شود و ۱۲ بیمار مجهول الهویه در مراکز تحت پوشش نگهداری و به آنها خدمات ارائه می‌دهیم و علاوه بر آن در مرکز نگهداری ریحانه به عنوان بزرگترین مرکز نگهداری معلولین کشور تعداد ۸۹۸ معلول جسمی حرکتی در سنین مختلف نگهداری می شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: در مرکز نگهداری فرشتگان فجر آسمانی تعداد ۵۵ نفر بیمار سالخورده و سالمند نگه داری می شود که از این تعداد ۲۷ نفر سالمند مجهول‌الهویه هستند و در مرکز کرامت واوان نیز تعداد ۵۵ نفر بیمار و معلول اعصاب و روان که غالبا مجهول‌الهویه هستند بستری و نگهداری می‌شوند.
وی بیان کرد: در حوزه زنان سرپرست خانوار ۱۴۴۵ نفر تحت پوشش داریم که از این تعداد تاکنون برای ۱۳۸۵ نفر مستمری برقرار شده و علاوه بر آن ها ۲۶ پرونده سه قلو، یک پرونده چهار قلو و ۶۷ پرونده دوقلو تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر قرار گرفته‌اند.
جعفریان با اشاره به اینکه در شهرستان اسلامشهر بالغ بر ۶۷ مرکز و موسسه تحت پوشش و نظارت اداره بهزیستی به جامعه هدف خدمات را ارائه می‌کنند، ادامه داد: تمام سعی و تلاش بنده و همکارانم این است که خدمات مورد نیاز جامعه هدف را علی‌رغم تمام کاستی‌ها و کمبودها در راستای وظیفه سازمانی و انسانی به بهترین نحو ممکن ارائه دهیم.
گفتنی است در ادامه این نشست تعدادی از معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی اسلامشهر مسائل و مشکلات خود را بیان کردند و در پایان به مناسبت گرامیداشت هفته معلولین و افراد دارای معلولیت، تعدادی از این افراد که در حوزه های مختلف اجتماعی موفق به کسب رتبه ها و عناوین برتر شدند، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر