کد خبر: 1070769
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
تیم فوتبال استقلال در هفتمین دیدار خود در مسابقات لیگ برتر برابر صنعت نفت آبادان متوقف شد تا تیم فرهاد مجیدی در چهارمین بازی متوالی به تساوی برسد و ۸ امتیاز پیاپی از دست بدهد.
وحید صابری
در این بازی که از ساعت ۱۶ در ورزشگاه تختی آبادان شروع شد، مهدی حنفی (۸) برای صنعت نفت و امیرحسین حسین زاده (۳۹) برای استقلال گلزنی کردند تا آبی پوشان پایتخت از کسب یک پیروزی دیگر بازبمانند. به این ترتیب آبی پوشان پایتخت که شنبه هفته آینده باید با پرسپولیس بازی کنند، ۱۳ امتیازی شدند و موقتاً به رده سوم جدول صعود کردند.
در نیمه اول با حملات و فشار تیم صنعت نفت آغاز شد و بازیکنان این تیم خیلی زود تیم تیم میهمان را غافلگیر کردند. در دقیقه ۸ این مهدی حنفی بود که پاس طالب ریکانی را با ضربه سر به گوشه دروازه استقلال فرستاد و نفت با یک گل پیش افتاد.
در نیمه دوم استقلال بر بازی مسلط شد و برای پیروزی بر دامنه حملاتش افزود. در دقیقه ۴۸ فرصت خوبی برای حسین‌زاده روی یک کار ترکیبی به دست آمد، ولی شوت او راهی اوت شد. فرهاد مجیدی برای افزایش قدرت هجومی تیمش در دقیقه ۷۴ محمدرضا آزادی و رضا آذری را به جای ژستد و رضاوند وارد زمین کرد و این استراتژی باعث شد تا آبی‌ها چند موقعیت خوب گلزنی به دست بیاورند، اما قدر این موقعیت‌ها را ندانستند.
ضربه یامگا در دقیقه ۷۶ و ضربه مهدی پور در دقیقه ۷۸ بهترین فرصت‌های استقلال در این نیمه بود که توپ این بازیکنان راهی به دروازه صنعت نفت پیدا نکرد تا بازی با همان تساوی یک - یک تمام شود.
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل صنعت نفت آبادان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: بازی خوبی بود. فکر می‌کنم به اندازه ۶ بازی قبل ایجاد موقعیت کردیم، اما از فرصت‌های خود استفاده نکردیم و صنعت نفت با یک ضربه ایستگاهی موفق شد یک امتیاز کسب کند. مشکل ما در این بازی این بود که در ضربات آخر ناموفق بودیم.
او درباره عملکرد داوری با لحنی طعنه‌آمیز گفت: داور ۲ پنالتی ما را نگرفت. اشکالی ندارد. فکر نمی‌کنم مساله مهمی در داوری باشد که داور ۲ پنالتی نگرفته باشد. حتی انتخاب داور بازی با توجه به اتفاقات ۲ سال پیش مقداری بحث‌برانگیز بود و می‌توانستند برای این بازی یک داور دیگری را انتخاب می‌کردند. حالا تصمیم گرفتند قبل از داربی این کار را انجام بدهند. به نظر من این ۲ پنالتی تاثیر خاصی در روند بازی نداشت و هیچ اشکالی هم ندارد.
مجیدی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد بازیکنان خارجی تیمش راضی است؟ خاطرنشان کرد: من از عملکرد همه بازیکنانم راضی هستم و تلاش خود را کردند، اما در ضربات آخر بازیکنان خوب عمل نکردند.
دیدار دو تیم پیکان و گل گهر ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه دستگردی برگزار شد که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر گل گهری‌ها به پایان رسید.
در دقیقه ۲۳ امین پورعلی روی یک ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه توانست دروازه کرمانشاهی را باز کند تا شاگردان قلعه نویی با یک گل از حریف پیش بیفتند.
این دیدار با تک گل پورعلی به پایان رسید تا شاگردان امیر قلعه‌نویی ۱۳ امتیازی شوند. پیکانی‌ها نیز پس از این شکست ۱۱ امتیازی باقی ماندند.
امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر که از حضورروی نیمکت تیمش محروم است، از جایگاه ویژه بازی را تماشا می‌کرد. همچنین وحید هاشمیان، ماریو تات و کادرمربی‌گری تیم ملی در ورزشگاه حضور داشتند و بازی را از کنار زمین تماشا می‌کردند.
در دیگر بازی سپاهان و نساجی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.
در دقیقه ۳۰ این دیدار در شرایطی که بازیکنان نساجی تدارک یک ضدحمله را می‌دیدند مرتکب اشتباه شدند و توپ در موقعیت تک به تک به شهریار مغانلو رسید تا مهاجم سپاهان دروازه نساجی را باز کند. گل دوم سپاهان هم در دقیقه ۵۷ دوباره توسط مغانلو به ثمر رسید.
با این نتیجه سپاهان با ۱۶ امتیاز جایگاهش را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کرد و نساجی با ۶ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار