کد خبر: 1070671
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل:
حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در راستای ارتقای سطح حفاظتی مناطق تحت مدیریت استان اردبیل، بخشی از جنگل فندقلو به وسعت ۱۵۰ هکتار به عنوان پناهگاه حیات وحش معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سعید شهند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده منطقه فندقلو به عنوان یکی دیگر از مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در همین راستا برنامه مطالعه منطقه پیشنهادی، تعیین محدوده و مرز در دست بررسی است تا از طریق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان محدوده منطقه پناهگاه حیات وحش مشخص و جهت طرح و تصویب به شورای عالی محیط زیست ارسال شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: در صورت تصویب این طرح، این منطقه از جنگل فندوقلو به عنوان نخستین پناهگاه حیات وحش استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مناطق تحت مدیریت استان در حال حاضر، به وسعت ۱۷۳ هزار هکتار «۹/۸۷ درصد از مساحت کل استان»، شامل ۴ منطقه حفاظت شده «آق داغ»، «نئور»، «انزان»، «مغان» و دو اثر طبیعی ملی، شامل اثر طبیعی ملی سبلان و غار یخکان است.

به گفته شهند پناهگاه حیات وحش به محدوده‌ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل، مرتع، بیشه‌های طبیعی، اراضی جنگلی، دشت، محیط‌های آبی و کوهستان اطلاق می‌شود که دارای زیستگاه طبیعی نمونه و شرایط اقلیمی خاص برای جانوران وحشی بوده و به منظور حفظ و یا احیای این زیستگاه‌ها تحت حفاظت قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر