کد خبر: 1070631
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
استاندار چهارمحال و بختیاری :
استاندار چهارمحال و بختیاری بر اقناع سازی بیشتر مردم برای مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای افزایش آگاهی و اقناع سازی جامعه در جهت ریشه کنی کرونا الزامی است.
رحیمی

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری، جمعی از مسئولان کشوری، استانداران و روسا دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد گفت: هر چند روند ابتلا و شیوع کرونا در کشور و به تبع آن در استان چهارمحال و بختیاری کاهش یافته است، اما باید با ارائه راهکار برای خلاصی و ریشه کنی این بیماری منحوس، از مرگ حتی یک نفر هم بر اثر کووید ۱۹ جلوگیری شود.

او اقناع سازی بیشتر مردم برای مقابله با کرونا را ضروری دانست و اظهار داشت: بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها همچون ائمه جمعه و جماعات، صدا و سیما، اصحاب رسانه، شورا‌های اسلامی و شهرداری‌ها و ... برای افزایش آگاهی و اقناع سازی جامعه در جهت ریشه کنی این بیماری الزامی است.

حیدری بر آسیب شناسی و ارائه راهکار برای بهبود وضعیت موجود به لحاظ شیوع کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: باتوجه به بازگشایی مدارس و رفع برخی محدودیت‌های کرونایی، باید نظارت و بازدید برای سنجش رعایت شیوه‌های برنامه‌های بهداشتی تشدید شود.

او با بیان اینکه طرح خانه به خانه واکسیناسیون علیه کرونا در روستا و عشایر اجرایی شده است افزود: باتوجه به نبود کمبود واکسن و آمادگی پایگاه‌های تزریق، واکسیناسیون گسترده و همگانی علیه این ویروس در سطح استان با قوت تداوم یابد.

حیدری اضافه کرد: رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی اعم از تهویه هوا، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی همچنین کاهش برگزاری مراسمات در شرایط کنونی برای ریشه کنی این ویروس منحوس الزامی است.

مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح وضعیت چهارمحال و بختیاری از ابتدای شروع کرونا با اشاره به زیرساخت ضعیف این استان برای مقابله با ویروس گفت: برای درمان بیماری‌های تنفسی همچون کووید ۱۹ نیاز به تجهیزات ویژه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وجود دارد.

او ادامه داد: در ابتدای شیوع بیماری تنها ۵۴ تخت بیمارستانی در بخش ویژه مراکز درمانی استان وجود داشت.

شیرانی با بیان اینکه راه اندازی هر تخت بیمارستانی در بخش ویژه نزدیک به دو میلیارد تومان هزینه نیاز دارد اضافه کرد: هم اکنون با افزایش ۳۵ درصدی، تعداد تخت‌های بخش ویژه بیمارستان‌های استان به ۸۹ عدد رسیده است.

شیرانی خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته بیشترین کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد، و هم اکنون به طور میانگین روزانه تست کرونای ۶۰ تا ۷۰ نفر مثبت و حدود ۱۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

او در تشریح روند واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال موفق به تزریق دز اول و ۷۰ درصد افراد واجد شرایط هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

شایان ذکر است: در این نشست استاندار چهارمحال و بختیاری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر