کد خبر: 1070420
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی قزوین صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اشتغالزا با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در روستای آقابابای افتتاح شدند.

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی قزوین صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اشتغالزا با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در روستای آقابابای افتتاح شدند.
سرهنگ امیرعلی حسینیایی رئیس سازمان بسیج سازندگی قزوین گفت: آیین افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اشتغالزا با حضور سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در روستای آقابابا در استان قزوین برگزار شد. وی افزود: ۳۸۱ صندوق و بالغ بر هزار و ۴۹۹ گروه تشکیل شده است و در مجموع ۱۹ هزار و ۸۱۴ نفر عضو صندوق‌ها هستند و تاکنون ۱۰ هزار و ۸۲۶ تسهیلات پرداخت شده است. در مجموع ۱۸ میلیارد تومان وام پرداخت شده است و میزان جذب خیرین نیز ۳۱۰ میلیون تومان بوده است. رئیس سازمان بسیج سازندگی قزوین خاطرنشان کرد: مجموع کل موجودی حساب صندوق‌های قرض‌الحسنه ۳۹ میلیارد تومان است که طی تسهیلات پرداخت شده این صندوق‌ها ۳۴۲۴ شغل و تعداد ۲۳ تعاونی نیز ایجاد شده است. حسینیایی تصریح کرد: برخی از عناوین و اشتغال ایجاد شده و مورد حمایت در صندوق‌های قرض‌الحسنه شامل داربستی کردن باغات انگور، پرورش قارچ خوراکی، پرورش ماکیان، پرورش شترمرغ و مرغ بومی، محصولات گلخانه‌ای، پرورش آبزیان، گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، پرورش دام سبک و سنگین بسته‌بندی روغن‌گیری، دانه‌های روغنی، اسانس‌گیری، رب و عصاره ترشی و شوریجات مربا، شربت، فرآوری، لبنیات، خشک کردن محصولات کشاورزی، بسته‌بندی، روغن‌گیری، صنایع دستی، قالی‌بافی، شیرینی سنتی و باقلوا، فرآوری انگور، فرآوری زیتون، تولیدکفش و مشاغل خرد و خانگی موجود در روستاست. وی گفت: با همکاری مشترک بسیج سازندگی استان قزوین و صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغالزایی بسیج سازندگی به ۲۰ صندوق برتر در سطح استان جمعاً مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است. رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین افزود: همچنین نمایشگاه توانمندی‌ها و تولیدات صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اشتغالزا در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در روستای آقابابا برپا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار