کد خبر: 1070185
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تلاش اوکراین در متشنج کردن اوضاع در دونباس برای منحرف کردن توجهات، از برلین و پاریس خواست کی یف را تشویق به پایندی به توافق مینسک نمایند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که مسکو از برلین و پاریس می‌خواهد تا دست از گمانه زنی‌های سیاسی بردارند و کی یف را به پایبندی به توافقات مرتبط با پیمان مینسک تشویق نمایند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این رابطه افزود: متأسفانه، همکاران ما در «قالب نرماندی» یعنی آلمان و فرانسه که علناً از حل و فصل زودهنگام اوضاع در دونباس حمایت می‌کنند، همچنان از ارزیابی اصولی رفتار کی یف طفره می‌روند و البته آن‌ها همچنان روسیه را به دلیل عدم پیشرفت در روند مذاکرات مقصر می‌دانند.

زاخارووا همچنین با اشاره به تلاش اوکراین در تشدید تنش‌ها در دونباس گفت که کی یف، با این کار می‌خواهد که توجهات را از وضعیت داخلی اوکراین منحرف کند.

وی ادامه داد: بدیهی است که هدف از این کمپین گسترده اطلاعاتی و سیاسی، دامن زدن به هیجان و تشنج ضد روسیه است. همه این‌ها، آن‌طور که ما می‌فهمیم، در این راستا است که توجه‌ها را از تنزل وضعیت اجتماعی-اقتصادی و اتفاقاً وضعیت سیاسی کشور منحرف کند.

گفتنی است که قالب نرماندی مذاکرات چهار کشور عضو گروه نرماندی است که به دنبال حل مناقشه دونباس در جنوب شرقی اوکراین هستند.

گروه مذکور (با حضور رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان) در ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۵ موفق شد توافق صلحی موسوم به «پیمان مینسک» را در شهر مینسک پایتخت بلاروس به امضا برساند.

توافق مذکور، دربرگیرنده آتش بس، خارج کردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی بود.

رابطه کی یف-مسکو از بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و تشدید فعالیت‌های جدایی طلبانه در شرق اوکراین، به شدت پرتنش شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار