کد خبر: 1069925
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی:
رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: اصفهان ورزشکاران خوبی در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دارد که برای مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از ایران، تیم ملی و تیم منتخب اصفهان شرکت خواهند کرد.
دکترمهرعلی باران چشمه سرپپرست فدراسیون در نشست خبری مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی که در اصفهان برگزار شد گفت: با جلساتی با دکترمهرعلیزاده، ریاست بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی داشتیم مقرر شد با همکاری یکدیگر این رشته ورزشی ملی، سنتی و فرهنگی را بیش‌تر از قبل توسعه دهیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بیش از سه هزار سال قدمت دارد و باید تلاش کنیم این رشته را در کشور‌های مختلف دنیا توسعه دهیم. یکی از راه‌های توسعه هر رشته ورزشی برگزاری مسابقات و رویداد‌های جهانی، آسیایی و بین‌المللی است.

باران چشمه، اضافه کرد: ترویج این رشته از تأکیدات مقام معظم رهبری است. به فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کمک خواهیم کرد که به اهداف کلان خود برسد و رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را تا المپیکی شدن پیش ببریم.

وی در خصوص تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ایران، اظهار داشت: برای اینکه در این مسابقات حضور مقتدرانه‌ای داشته باشیم، مسابقات انتخابی تیم ملی را دو ماه پیش در تهران برگزار کردیم که ۴۰ نفر برتر در مرحله اول اردو شرکت کردند و تعدادی از افراد کنار گذاشته شدند و بقیه به مرحله دوم اردو رفتند و روز گذشته آخرین جلسه تمرینی آن‌ها بود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی افزود: اصفهان ورزشکاران خوبی در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دارد و برای مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از ایران، تیم ملی و تیم منتخب اصفهان شرکت خواهند کرد. تعدادی از مربیان خوب ایرانی انتخاب شدند که بعد از ورود تیم‌ها به ایران با توجه به دوره توجیهی که گذرانده‌اند با تیم مشخصی کار خواهند کرد و آخرین قوانین و مقررات را به تیم‌ها خواهند گفت.

در ادامه مراسم محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: اصفهان از قدیم به عنوان یکی از استان‌های خوش نام در میزبانی بوده و هست و برای همین این استان را برای میزبانی برگزیدیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در سال ۸۳ تشکیل شد و ۸۶ کشور این رشته را می‌شناسند، تصریح کرد: در این رشته ۲۵ کشور، فدراسیون ملی ثبت شده رسمی دارند که تحت نظارت و حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانانشان فعالیت می‌کنند. هر دو سال یک بار مسابقات قهرمانی جهان را داریم که بین چهار قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا به شکل منظم و مشخصی برگزار می‌شود، همچنین مسابقات قهرمانی جهان و جام جهانی را داریم. برای اینکه در مسابقات جهانی عدالت وجود داشته باشد میزبانی را به ایران می‌دهیم که شهر‌های مشهد، تبریز و بجنورد میزبانی داشتند، سال ۹۷ قرار بود اصفهان میزبان رقابت‌های جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای باشد، زمانی که از اصفهان رفتم به این مسئله رسیدم که اصفهان نمی‌تواند میزبانی خوبی داشته باشد و اعتبار اصفهان به خطر می‌افتد که به همین خاطر میزبانی را به بجنورد دادیم و امسال اصفهان را با توجه به شایستگی که دارد به عنوان میزبان جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخاب کردیم.

مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: هندوستان، بلاروس، کنیا، آذربایجان، گواتمالا، کوبا، عراق، کره جنوبی، بنگلادش، ایران و تیم منتخب اصفهان در این مسابقات حضور دارند که افتتاحیه آن ۲۲ دی ماه و اختتامیه آن ۲۸ دی ماه است. دو هفته پیش در تهران دوره همسان سازی را برگزار کردیم که مربیان مختلف آمدند و با قوانین جدید آشنا شدند تا طبق آن رقابتی صحیح و سالم داشته باشند.

مهرعلیزاده ادامه داد: مسابقات در دو بخش ورزش زورخانه و کشتی پهلوانی انجام می‌شود، زیرا فدراسیون مبتنی بر این برنامه‌ریزی کرده که زورخانه و کشتی پهلوانی دو بال هم هستند و زورخانه مقدمه‌ای بر کشتی پهلوانی و تولید پهلوان است، پهلوان هم تربیت یافته زورخانه است و همواره این دو کنارهم بوده و هستند. در رشته‌های زورخانه‌ای اول بخش تیمی داریم که دارای امتیازات خاص خود هستند، بعد از آن مهارت‌های فردی که شامل رشته‌های سنگ، کباده میل بازی، چرخ چمنی و میل‌گیری سنگین است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار