کد خبر: 1066429
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
نگاهی به بازی‌های روز دوم هفته دوم لیگ برتر فوتبال
در حساس‌ترین بازی هفته دوم لیگ برتر فوتبال، امروز استقلال در مصاف با ذوب، به دنبال شکستن طلسم پنج ساله نبردن در ورزشگاه فولادشهر است.
سعید احمدیان

ليگ برتر فوتبال در فصل جديد به هفته دوم رسيد، هفته‌اي كه از ديروز با انجام دو بازي آغاز شد و امروز با برگزاري چهار مسابقه ديگر ادامه پيدا مي‌كند تا تنور ليگ بيست و يكم در حال گرم شدن باشد و هيجان و جذابيت بازي‌ها هر هفته بالا و بالاتر برود.
ذوب‌آهن – استقلال، ساعت 18
فولادشهر اصفهان ميزبان يكي حساس‌ترين بازي‌های امروز ليگ برتر است، رويارويي ذوب‌آهن و استقلال كه همواره يكي از نبردهاي تماشايي ليگ بوده است. ذوب‌آهن در شرايطي پا به فصل جديد گذاشته که در ليگ گذشته تا مرحله سقوط به ليگ دسته اول پيش رفت، اما سبزهاي اصفهاني خوش‌شانس بودند كه در هفته آخر تنها به دليل تفاضل گل بهتر توانستند در ليگ ماندني شوند و راهي دسته پايين‌تر نشوند. ذوبي‌ها پس از تجربه كابوس‌وار فصل گذشته براي بيست و يكمين دوره ليگ با خانه‌تكاني روي نيمكت و تركيب تيم نمي‌خواهند اتفاق‌هاي ليگ بیستم براي‌شان تكرار شود، به همين خاطر با مهدي تارتار كه تجربه موفقي در سال‌هاي اخير در تيم‌هاي مختلف داشته است، وارد ليگ جديد شده‌اند.
ذوبي‌ها در حالي آماده دومين رقابت خود در فصل جديد مي‌شوند كه ليگ را با برد آغاز كردند و در هفته اول توانستند تيم صنعت نفت را با گل دقيقه 90 شكست دهند تا با سه امتياز از آبادان به تهران برگردند و آماده ميزباني از استقلال شوند. يك بازي سخت و نفسگير كه اصفهاني‌ها نمي‌خواهند دست خالي از آن بيرون بيايند.
در سوي ديگر استقلال پس از ناكامي در چند دوره متوالي براي رسيدن به جام قهرماني، فصل جديد را تنها با يك هدف آغاز كرده است؛ شكستن طلسم هشت قهرماني، هدفي كه البته براي رسيدن به آن با مدعيان سرسختي روبه‌رو است، اما فرهاد مجيدي و شاگردانش مي‌گويند براي رسیدن آن دورخيز كرده‌اند. آبي‌پوشان هم مانند ذوب‌آهن حريف امروزشان، فصل جديد را با برد آغاز كردند و با سه امتيازي كه از هفته اول دشت كرده‌اند، راهي اصفهان شده‌اند تا برابر ذوب قرار بگيرند. استقلال توانست در بازي اول تيم هوادار را يك بر صفر شكست دهد. هرچند آبی‌پوشان در بازي اول توانستند تيم تازه‌ ليگ برتري شده هوادار را شكست دهند، اما صحبت‌هاي مجيدي پس از پايان بازي در انتقاد از نحوه بازي شاگردانش نشان داد كه آبي‌ها تا رسيدن به نمايشي كه سرمربي جوان‌شان انتظار دارد، فاصله دارند و مجيدي قطعاً در بازي امروز در اصفهان انتظار نمايش بهتري را از تيمش دارد، نمايشي كه بتواند از همين هفته‌هاي اول آبي‌پوشان را در حد يك مدعي درجه يك مطرح كند.
با تمام دغدغه‌هايي كه مجيدي براي بازي امروز با ذوب پيش‌رو دارد، استقلال علاوه بر اينكه به دنبال ثبت دومين برد متوالي است، مي‌خواهد طلسم ورزشگاه فولادشهر را هم بشكند. استقلال حدود پنج سال است كه مقابل ذوب‌آهن برد نداشته و امروز آبي‌ها به دنبال قطع كردن زنجيره ناكامي‌هاي‌شان در فولادشهر هستند.
تراكتور- صنعت نفت، ساعت 18
در ديگر بازي امروز هفته دوم، دو تيم بازنده هفته اول ليگ به مصاف هم مي‌روند. تراكتور و صنعت نفت، دو تيمي هستند كه می‌خواهند شروع ضعيف‌شان در فصل جديد را جبران کنند. تراكتور در حالي در ورزشگاه يادگار ميزبان زردپوشان آباداني است كه تبريزي‌ها در هفته اول شكست سنگين 4 بر يك را مقابل گل‌گهر تجربه كردند. البته فيروز كريمي با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تراكتور نتوانست از بازيكنان جديد استفاده كند و قرمزهاي تبريزي با يك تركيب جوان راهي ميدان شده بودند.
البته حكايت تراكتور در هفته دوم فرق مي‌كند و با توجه به باز شدن پنجره نقل و انتقالات، كريمي دستش براي چيدن تركيب بازتر است و وعده داده كه تراكتور واقعي را از اين هفته خواهيد ديد، تيمي كه برخلاف فصل‌هاي گذشته بازيكن اسم و رسم‌داري در تركيب ندارد.
در سوي ديگر صنعت نفت كه در هفته اول با گل دقيقه 90 مقابل ذوب در خانه شکست خورد براي جبران در تبريز به ميدان مي‌رود، تيمي كه در فصل جديد با عليرضا منصوريان در ليگ حضور پيدا كرده و بايد دید سرنوشت سرمربي سابق استقلال و فصل گذشته آلومينيوم اراك در آبادان به كجا مي‌رسد.
فجر – گل‌گهر، ساعت 18
شيرازي‌ها امروز پس از هشت سال دوباره ميزبان ليگ برتر هستند و فجر شهيد سپاسي در هفته دوم ليگ برتر در ورزشگاه حافظيه شيراز ميزبان گل‌گهر سيرجان است. فجر كه امسال توانست دوباره با هدايت علي‌اصغر كلانتري ليگ برتري شود، در هفته اول در قائمشهر يك بر صفر به نساجي باخت و با توجه به شكست در بازي اول، فجري‌ها در بازي امروز با گل‌گهر علاوه بر جبران نتیجه هفته نخست نمي‌خواهند بازگشت‌شان به حافظيه با يك شكست ديگر تلخ شود.
در سوي ديگر سيرجاني‌ها كه امير قلعه‌نويي را به دليل محروميت در اختيار ندارند، پس از برد 4 بر يك در هفته اول، شروع خوبي در فصل جديد داشتند و در بازي امروز به دنبال روند صعودي‌شان خواهند بود.
هوادار- پيكان، ساعت 16
مهمان تازه‌وارد ليگ برتر امروز به مصاف تيم پيكان مي‌رود. هوادار كه با سرمربيگري رضا عنايتي با وجود يك بازي نسبتاً خوب در هفته اول مغلوب استقلال شد براي اولين برد در ورزشگاه خانگي خود دورخيز كرده است. البته پيكان هم پس از تساوي با نفت مسجدسليمان به دنبال كسب اولين برد در ليگ بيست و يكم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار