کد خبر: 1066188
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
پورابراهیمی خبر داد:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال نامه به رئیس جمهور درباره جاماندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: این نامه به وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارجاع شده است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره موضوع جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: هم‌اکنون جمعیت بسیار زیادی از جاماندگان سهام عدالت، تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی افزود: تقریباً حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هم در مجموعه سازمان بهزیستی هستند و باید برای این دو بخش تصمیم‌گیری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه بر مبنای تصمیم سال گذشته افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی که فاقد سهام عدالت هستند باید از این سهام برخوردار شوند، گفت: اگر این موضوع را بخواهیم حل کنیم، باید منابع آن را تأمین می‌کردیم، دولت قبل پس از بررسی در صحن به دلیل تأمین منابع با اجرای آن مخالفت کرد.

پورابراهیمی ادامه داد: قرار است با توافقی که با دولت سیزدهم داریم این موضوع را نهایی کنیم و نامه‌ای را اخیراً خدمت رئیس‌جمهور نوشته‌ایم و از آقای رئیسی درخواست کرده‌ایم با این موضوع موافقت کند، رئیس‌جمهور نامه را به وزیر اقتصاد و سازمان برنامه ارجاع دادند تا کار‌های کارشناسی انجام شود، منتظر این هستیم کارشناسی به اتمام برسد و موافقت دولت به مجلس اعلام شود.

نماینده کرمان در مجلس درباره اینکه آیا منابع مالی این موضوع تأمین شده است؟ افزود: در نشست مشترکی که سال گذشته داشتیم، بخشی از سهام دولت که هنوز آزاد نشده برای تخصیص منابع مالی در نظر گرفته شده است، در صورت موافقت رئیس‌جمهور و همچنین شورای نگهبان که مغایرت با اصل هفتاد و پنجم (ایرادات شورای نگهبان که بار مالی دارد) نباشد، می‌تواند سریع عملیاتی شود.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
0
0
ایکاش روزی برسد که در جمهوری اسلامی، چیزی بنام کمیته امداد نداشته باشیم و همه ملت با نهایت آقائی و سربلندی، "در سایه عدالت"، زندگی شیرینی داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار