کد خبر: 1066172
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
هیأت اردن در سازمان ملل متحد، جامعه جهانی را به تلاش برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در مسجدالأقصی فراخواند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: هیأت اردن در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای تأکید کرد که استمرار تجاوزات اسرائیل در مسجدالأقصی تهدیدی برای امنیت و صلح جهان است.

هیأت مذکور در جلسه بحث آزاد سازمان ملل درباره غرب آسیا از جمله مسئله فلسطین، بر ضرورت اقدام شورای امنیت برای توقف تجاوزات اسرائیل در قدس اشغالی تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «اقدامات نیرو‌های اشغالگر، یورش‌های شهرک‌نشینان به مسجدالأقصی، کارشکنی در برابر انجام مأموریت‌های اداره اوقاف قدس و امور مسجدالأقصی و تلاش برای تحمیل واقعیت جدید، مواردی از نقض تعهدات اسرائیل به عنوان رژیم اشغالگر است و شورای امنیت بایستی به مسئولیت خود برای توقف این تجاوزات و ملزم کردن این رژیم به احترام به قعطنامه‌های شورا در این خصوص از جمله قطعنامه شماره ۴۷۸ مربوط به سال ۱۹۸۰ عمل کند».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، در این بیانیه همچنین تأکید شده است که مسجدالأقصی با مساحتی بالغ بر ۱۴۴ هزار متر مربع به طور کامل مکانی برای عبادت مسلمانان است و اداره اوقاف قدس و امور مسجدالأقصی اردن تنها نهاد حقوقی است که اختیار اداره امور این حرم مقدس را دارد.

هیأت اردن در سازمان ملل همچنین بر ضرورت تلاش برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه به منظور تحقق آتش‌بس فراگیر و پایدار، تلاش برای بازسازی نوار غزه و حمایت از توسعه اراضی فلسطین تأکید کرد.

هیأت مذکور همچنین جامعه جهانی را به تلاش برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه از طریق مشارکت در بازسازی و اعمال فشار بر اسرائیل برای پایان دادن به محاصره غیرقانونی غزه فراخواند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار