کد خبر: 1066054
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اعلام کرد که ۸۲ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: خدرویسی در نشستی خبری درخصوص آخرین وضعیت خدمات ارائه شده به مددجویان در زمینه پرداخت مستمری، بیمه، جهیزیه و... با بیان اینکه کمیته امداد از بدو تاسیس تا امروز از دورترین روستا‌های محروم و مرزی تا شهر‌های مرکز کشور پناه همه فقرا و نیازمندان بوده است، گفت: در حال حاضر طبق آخرین آمار، دو میلیون و ۲۲۷ هزار و ۳۲۸ خانوار تحت پوشش ما هستند که از نظر بعد خانواری بیش از ۴۰ درصد یک نفره، بیش از ۳۰ درصد دو نفره، بیش از ۱۵ درصد سه نفره هستند.

به گفته وی، حدود ۴۷.۹۱ درصد خانوار‌ها ساکن نقاط شهری و ۵۲.۰۹ درصد ساکن نقاط روستایی هستند.

خدرویسی با بیان اینکه بیش از ۵۲ درصد افراد تحت پوشش زن و بیش از ۴۷ درصد مرد هستند، گفت: زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ما یک میلیون و ۱۷۷ هزار نفر هستند. همه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ما نیستند؛ تعدادی از آن‌ها که سرپرست خانواده‌اند حقوق بگیر هستند (حقوق پدر، مادر یا شوهر به آن‌ها رسیده است یا مهریه بگیر هستند) که تحت پوشش ما نیستند. زنان سرپرست خانواده که تحت پوشش کمیته، نیازمند هستند.

وی تاکید کرد: برای تحت پوشش قرار گرفتن، قید «نیازمند بودن» از ضروریت‌های کاری ماست.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که ۸۲ هزار بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند که از همه خدمات امداد استفاده می‌کنند، بخشی از مددجویان که پر هزینه هستند و نگهداری و درمان آن‌ها سخت‌تر است، بیماران صعب العلاج هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال چند اتفاق مهم در حوزه امداد و مددجویی رخ داد که نسبت به سنوات گذشنه بی سابقه بوده است، اظهار کرد: پالایش پرونده‌های مددجویی را به منظور مدیریت ورود و خروج انجام و بروز کردیم؛ بسیاری از افراد توانمند شده بودند یا شرایط خروج داشتند که در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۱۵ هزار خانوار را خروج دادیم و به دلیل اینکه سهمیه داشتیم به همین میزان خانواده (۱۱۵ هزار خانواده نیازمند) را جایگزین کردیم.

خدرویسی ادامه داد: از طرفی ۱۰۰ هزار خانواده، سهمیه جذب مددجوی جدید هم براساس بودجه ۱۴۰۰ به کشور اعلام کردیم و اکنون پشت نوبتی نداریم؛ همه افراد تحت پوشش یا از محل پالایش و خروج مددجویان و جایگزینی و همینطور سهمیه‌ای که به کشور اعلام کردیم را تحت پوشش آوردیم.

خدرویسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال براساس بودجه سال ۱۴۰۰ و پیگیری‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مجلس افزایش قابل توجه و کم سابقه کمک معیشت مستمری مددجویان را داشتیم، گفت: از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش مستمری داشتیم. حدود ۶۷ درصد، میزان مستمری پرداختی کمیته امداد امسال افزایش یافت.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد همچنین گفت: تا به امروز ۴۷۰ هزار پرونده سالمندان به مراکز نیکوکاری دارای صلاحیت و واجد شرایط برای این ماموریت واگذار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه با سازمان زندان‌ها تفاهم نامه امضا کردیم که کلیه خانواده‌های زندانیان نیازمند مانند مددجویان خودمان تا آزادی سرپرست را تحت پوشش آوریم، خاطرنشان کرد: اکنون همه خانواده‌های نیازمند زندانیان تحت پوشش کمیته امداد هستند و همانند مددجویان خودمان از همه خدمات امداد تا آزادی سرپرست خانواده استفاده می‌کنند. درصورتی که سرپرست خانواده آزاد شود با پرداخت تسهیلات اشتغال، از آن‌ها هم حمایت خواهیم کرد.

خدرویسی در ادامه افزود: با بهره گیری از اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی مختلف به منظور رفع همپوشانی با سازمان بهزیستی، تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی و ایجاد سیستم استعلام وب سرویسی در نرم افزار جدید امداد هوشمند، به لحظه می‌توانیم مددجویان را پالایش کنیم و این اقدام مهم هم در سطح استان‌ها در حال انجام است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به تامین لوازم ضروری زندگی مددجویان بیان کرد: در سال ۹۹،۲۳ هزار بخاری و ۲۳ هزار آبگرمکن برای نیازمندان توزیع کردیم.

وی این را هم اظهار کرد که در سال ۱۴۰۰ یک نیازسنجی دقیق در همه مناطق با اولویت مناطق محروم و مرزی انجام شده که طبق آن حدود ۱۰۰ هزار لوازم ضروری زندگی برای مددجویان نیازاست که از لوازم سرمایشی، امسال ۵۰ هزار و ۳۳۹ کولر آبی و ۸۰۰۰ کولر گازی به مددجویان نیازمند تحویل داده شد.

خدرویسی با بیان اینکه در حال حاضر نیازسنجی کرده‌ایم و تعدادی از مددجویان به سرویس بهداشتی و حمام مناسب دسترسی نداشته‌اند. همچنین علمک گاز تا درب منزل این خانوار‌ها رفته، اما این مددجویان توانایی گاز کشی نداشتند، یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته با تعاملی که با استان‌ها داریم این مشکلات تا پایان سال برطرف شده و به صفر می‌رسد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار