کد خبر: 1063455
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

حضور مؤثر جوانان عزیز سرباز موجب ارتقای قدرت دفاعی، امنیتی و انتظامی کشور و ایجاد قدرت بازدارندگی شده است.
به گزارش مهر، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با صدور پیامی «روز سرباز» را گرامی داشت. در بخشی از این پیام آمده است: خدمت مقدس سربازی همواره تبلور مشارکت جوانان ذکور کشور در ایجاد امنیت پایدار و دفاع از عزت، استقلال و تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که در این راستا جوانان سرافراز ایران، با هدف انجام وظیفه ملی و قانونی خود در کنار سایر رزمندگان نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و جان و مال و ناموس مردم دفاع کرده و با ایثار جان و سلامتی خود امنیت و آرامش را برای ملت سرافراز کشور به ارمغان آوردند.
در ادامه پیام سرلشکر باقری آمده است: اوج این ایثار در هشت سال دفاع مقدس است که حدود ۳ میلیون نفر از جوانان در کسوت سربازی دوشادوش سایر رزمندگان پایور و نیرو‌های مردمی بسیج شجاعانه جنگیدند و با تقدیم حدود ۶۰هزار نفر شهید و ۱۴۰هزار نفر جانباز، از اسلام، آرمان‌های انقلاب اسلامی و وجب به وجب خاک ایران عزیز دفاع کردند و پس از آن دوران نیز همیشه پشتوانه‌ای قوی برای نیرو‌های مسلح در تمامی عرصه‌های مأموریتی بوده‌اند.
این پیام می‌افزاید: در شرایط فعلی کشور نیز که استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای آنان آرزوی تضعیف نیرو‌های دفاعی و امنیتی کشور را دارند، حضور مؤثر جوانان عزیز سرباز موجب ارتقای قدرت دفاعی، امنیتی و انتظامی کشور و ایجاد قدرت بازدارندگی شده است که درود خدا و درود ملت ایران بر این جوانان باد.
در پایان این پیام آمده است: اینجانب با افتخار بر خود لازم می‌دانم روز چهارم هفته دفاع مقدس را که مصادف با سوم مهرماه و روز سرباز می‌باشد به تمامی همرزمان سربازم و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان عزیز سرباز تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روزافزون آنان را از خداوند منان مسئلت کنم. امیدوارم که کماکان جوانان عزیز و قانونمدار ایران اسلامی با تلاش و کوشش خود و کسب آمادگی‌ها و مهارت‌های لازم، در دفاع از کشور و خدمت در تمامی عرصه‌های مورد نیاز نیرو‌های مسلح موفق بوده و مدافع خوبی برای ایران اسلامی و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی باشند.
افرادی که سربازی را اتلاف وقت می‌دانند، اهمیت امنیت را نمی‌فهمند
کسانی که سربازی را اتلاف وقت می‌دانند، اهمیت امنیت را نمی‌فهمند. امنیت مهم‌ترین رکن در کشورهاست که اگر نباشد، نمی‌توان کاری کرد و همگان این موضوع را در سوریه و عراق دیده‌ایم و همه ما امروز به عنوان اعضای یک پیکر در برقراری امنیت نقش داریم.
سردار علی عبداللهی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح دیروز در مراسم گرامیداشت روز سرباز گفت: دفاع مقدس آغازی بر ذلت دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی و نشان دادن اقتدار ایرانیان به جهانیان بود و امروز ابرقدرت‌ها در منطقه، ذلیل شده‌اند.
وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی در شرایطی رخ داد که انقلاب اسلامی تازه پیروز شده بود، افزود: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با به‌کارگیری گروه‌های ضد انقلاب و سلطنت‌طلبان در داخل کشور و استفاده از صدام و شروع جنگ به دنبال شکست انقلاب اسلامی بودند. معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: با شروع جنگ، ارتش انقلابی، مسلمان و وفادار به امام (ره) خیلی سریع سازماندهی شد و نقش مؤثری در ابتدای جنگ ایفا کرد. با ساماندهی نیرو‌های ارتش، سپاه و بسیج، دشمنی که می‌خواست یک هفته‌ای کل کشور را تسخیر کند، در دستیابی به اهداف خود ناکام ماند و شکست خورد. وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی، همزمان با دو ابرقدرت وارد جنگ شدیم و توانستیم با فرماندهی امام (ره) بر آن‌ها فائق بیاییم. دفاع مقدس سند افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران شد و در این جنگ حتی یک وجب از خاکمان به دست دشمن نیفتاد.
سردار عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه «سربازی» یک امر مقدس است، افزود: حفظ حدود و ثغور جمهوری اسلامی و برقراری امنیت، امری مقدس محسوب می‌شود.
وی سربازی را فرصتی مغتنم برای جوانان دانست و عنوان کرد: نیرو‌های مسلح در امر برقراری امنیت همانند یک پیکره است که هر عضو یک کار را انجام می‌دهد و اگر عضوی دچار مشکل شود، پیکر دچار مشکل می‌شود. معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره سخن کسانی که سربازی را اتلاف وقت می‌دانند، گفت: این افراد اهمیت امنیت را نمی‌فهمند. امنیت مهم‌ترین رکن در کشورهاست که اگر نباشد، نمی‌توان کاری کرد و همگان این موضوع را در سوریه و عراق دیده‌ایم. امنیت کشور در سخت‌ترین شرایط نیز برقرار بوده است و همه ما امروز به عنوان اعضای یک پیکر در برقراری امنیت نقش داریم.
وی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا بیش از ۲۰۰ تدبیر در حوزه سربازان دارند، گفت: باید مراقب سربازان باشیم. در نظام جمهوری اسلامی ایران توهین، اهانت و برخورد بد وجود ندارد و اگر موردی وجود داشته باشد، باید با آن برخورد شود. معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: سربازان باید از فرصت سربازی استفاده کنند و مهارتی را فرا بگیرند، زیرا پایان سربازی، آغاز کار و اشتغال و پرداختن به موضوع ازدواج است، لذا سربازان باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند تا آغاز خوبی داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار