کد خبر: 1063381
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: خاطرات و روایات شهود فاجعه منا باید ثبت و از طریق حقوقی در عرصه بین‌الملل پیگیری شوند و بخشی از این کار می‌تواند توسط حوزه حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری شود.

به گزارش «ایثار»، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز شنبه ۳ مهر در کنگره ملی لاله‌های سفید که در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، تصریح کرد: در سال ۱۳۶۶ که حج خونین اتفاق افتاد جمعی از اعضای خانواده و آشنایان بنده نیز در این واقعه حضور داشتند و در سال ۱۳۹۴ نیز خودم در این اتفاق حضور داشتم که با تعدادی از شهدای آن اتفاق همراه بودیم.


وی افزود: در روز سقوط جرثقیل نیز بنده در نزدیکی محل سقوط حضور داشتم و در واقع در هر دو حادثه شاهد مستقیم هستم. این خاطرات و روایات شهود باید ثبت شوند و از طریق حقوقی در عرصه بین‌الملل پیگیری شوند و بخشی از این کار می‌تواند توسط حوزه حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به گرمای بسیار زیاد روز قبل از فاجعه منا گفت: از ساعت ۴ بعد از ظهر برق در منطقه قطع شد و وسایل سرمایشی از کار افتاد و آبی که در اختیار ما قرار می‌گرفت نیز گرم بود و زائران بسیار بی‌حال شده بودند. ما در زمان بسته شدن مسیرها مقداری جلوتر بودیم و با وقوع فاجعه سریعآ به محل برگشتیم و توانستیم جان عده‌ای را نجات دهیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: نکته‌ای که برای ما بسیار آزاردهنده بود بی‌ارزشی جان انسان‌ها برای حکومت سعودی بود. ما باید قدر ارزش انسان‌ها از نظر حکومت جمهوری اسلامی را بدانیم که در همه موارد پاسخگوی مسائل و مشکلات است.
قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمتگزاری به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران موفق و خادمان خوبی برای این عزیزان باشیم.
گفتنی است این کنگره در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد و طی آن از جمعی از خانواده‌های معظم شهدای منا تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار