کد خبر: 1061792
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
اولین دوره مسابقات کبدی سراسری قهرمانی کشور با حضور ۳۲ استان
برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در هردو رده بانوان و آقایان از سوی فدراسیون کبدی یک اقدام استراتژیک و فراگیر برای استعداد‌های همه نقاط ایران عزیز خواهد بود.
وحید صابری
مسابقات قهرمانی کشور یادآور شکوفایی ورزش ایران در دهه ۶۰ و قبل از آن است که همه ساله برگزار می‌شد و، چون همه ایران درگیر مسابقات می‌شدند بنابراین استعداد‌های نابی از سراسر کشور رشد و نمو می‌افتند و هر سال تعداد زیادی استعداد بسیار درخشان به ورزش کشور معری می‌شدند.
اما از زمانیکه لیگ‌های ورزشی باب شد باالطبع ورزش منحصر به تعدادی نخبه مشخص شد که در قالب تعداد محدودی تیم هنای لیگ بازی می‌کنند و کمتر نیرو‌های تازه نفس و جدید می‌توانستند و می‌توانند خود را به سطح اول ورزش معرفی کنند.
کرونا طی دوسال اخیر ضربات شدیدی را به همه ورزش کشور از جمله کبدی وارد کرد و کبدی که در بازی‌های آسیایی جاکارتا با فتح قله‌های قهرمانی در هردو بخش بانوان و اقایان آماده توسعه همه جانبه بود با مانع بزرگی به نام کرونا دچار یک ایست نسبتا طولانی شد هر چند فدراسیون با برگزاری ارود‌های ممتد بانوان و اقایان در سال ۹۹ تلاش کرد تا نیرو‌های زبده اش را در آمادگی نگه دارد، ولی ورزشکار در کوران مسابقات آبدیده می‌شود.
رییس فدراسیون کبدی در باره مسابقات قهرمانی کشور می‌گوید: ما چند هدف را از این مسابقات دنبال می‌کنیم.
اول اینکه با برگزاری مسابقات سراسری قهرمانی کشور سعی می‌کنیم این توقف ناخواسته را جبران کنیم و در گام دوم فرصت را به همه نیرو‌های مستعد در هر نقطه از ایران پهناور خواهیم داد تا خونی جدید در رگه‌های کبدی تیم‌های ملی جاری شود.
دکتر اورسجی اضافه کرد: از طرفی توانمندی استان‌ها را در پرورش استعداد‌های جدید و نو به تماشا می‌نشینیبم و مشخص می‌شود که کدام استان توانسته در حد انتظار حرکت کند، چون بر اساس قوانین، فقط بازیکنان بومی هر استان می‌توانند در تیم استان خود بازی کنند و این فرصت مغتنمی است که کبدی از انحصار چندتیم لیگ برتری خارج شود.
اورسجی می‌گوید: البته برآیند تمامی این مسابقات به بالا رفتن سطح کیفی کبدی ایران می‌انجامد و نیرو‌های جدید و تازه نفس که دارای استعدادی بالقوه هستند می‌توانند خود را به مربیان تیم‌های ملی و کمیته فنی تحمیل کنند.
وی افزود: همچنین داوران و مربیان و عوامل اجرایی کبدی دوسال است که فعالیت خاصی نداشته اند و این مسابقات عرصه بازیابی و به روز شدن آن‌ها خواهد بود.
شایان ذکر است که اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور بانوان و اقایان ایران طی روز‌های ۲۶ شهریورماه تا ۴ مهرماه با حضور تمامی ۳۲ استان برگزار می‌شود:
*آقایان در قالب ۴ منطقه ۸ تیمی
میزبانان:
سه منطقه (۲۴ تیم) در شهرستان اردبیل
یک منطقه (۸ تیم) در زاهدان
بانوان:
سه منطقه (۲۴ تیم) در قم
یک منطقه (۸ تیم) در یزد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار