کد خبر: 1059451
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
فرد مظنون به بمب‌گذاری در کنگره آمریکا با دو اتهام در زمینه تلاش برای استفاده از مواد منفجره و سلاح کشتار جمعی مواجه شد.

مردی که روز پنجشنبه به ظن بمب‌گذاری در مجاورت ساختمان کنگره آمریکا بازداشت شده بود، در دادگاه تفهیم اتهام شد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «فلوید رِی رُزبری» اهل کارولینای شمالی روز دوشنبه در دادگاه واشنگتن دی‌.سی به تلاش برای استفاده از سلاح کشتار جمعی و تلاش برای استفاده از مواد منفجره متهم شد.

در صورت محکومیت او به خاطر اتهام اول، وی متحمل حبس ابد و جریمه دویست و پنجاه هزار دلاری خواهد شد. همچنین اگر محکومیت او بابت اتهام دوم، تا ده سال زندان و یک جریمه دویست و پنجاه هزار دلاری دیگر را به‌دنبال خواهد داشت.

عصر پنجشنبه بود که پلیس واشنگتن دی‌.سی در پیامی توئیتری نوشت: «پلیس پایتخت آمریکا در حال رسیدگی به گزارش یک خودرو مشکوک در مجاورت کتابخانه کنگره است».

در این پیام توئیتری آمده بود: «لطفاً از این منطقه دور بمانید و این حساب کاربری را برای آخرین اطلاعات دنبال کنید».

متعاقب این پیام، ساختمان کتابخانه کنگره تخلیه شد و اندکی بعد، دستور تخلیه برای ساختمان دیوان عالی آمریکا و ساختمان‌های «کـَنون» و «جفرسون» کنگره آمریکا نیز صادر شد.

به گزارش شبکه «سی‌بی‌اِس»، رزبری پس از محاصره او در یک خودرو وانت توسط مأموران پلیس، در یک پیام تصویری در فیسبوک، استعفای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و بمباران هوایی مواضع طالبان در افغانستان را خواستار شده بود.

نشریه «پالتیکو» نیز در این‌باره نوشت، او به مأموران گفته بود می‌خواهد تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا صحبت کند و بیان داشت این اقدام را به خاطر مردم افغانستان انجام داده است.

دولت آمریکا در توافق با طالبان، اعلام کرد بهار امسال نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهد کرد. بایدن این مدت را تا سالگرد حملات یازدهم سپتامبر تمدید کرد اما پیشروی‌های سریع گروه طالبان در افغانستان، خروج شتاب‌زده و سراسیمه آمریکایی‌ها را رقم زده است.

به گفته پلیس پایتخت آمریکا مواد منفجره‌ای در وانت رزبری که در مجاورت ساختمان کنگره پارک شده بود پیدا نشده اما «موادی که امکان ساخت بمب» با آن‌ها ممکن است، از داخل این خودرو کشف شد.

رزبری روز جمعه در اولین جلسه استماع دادگاه مدعی شد که دو روز است «داروهای مربوط به ذهن» خود را دریافت نکرده و به مراقب پزشکی از جمله اندازه‌گیری فشار خود دسترسی نداشته است.

او همچنین به «ضیا فاروغی» قاضی پرونده گفت «حافظه‌ام آن قدرها خوب نیست قربان» و متذکر شد که همسرش می‌تواند به عنوان وکیل او در زمینه مراقبت‌های دارویی‌ باشد.

رئیس پلیس واشنگتن در این‌باره گفت با بستگان رزبری صحبت شده و آن‌ها گفته‌اند او با مسائلی دست و پنجه نرم می‌کند و اخیراً مادر خود را از دست داده است.

این خبر در حالی منتشر شد که سال گذشته نیز دو بمب لوله‌ای در مجاورت دفاتر اصلی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا در مجموعه کنگره، کشف و خنثی شده بود.

«مایکل شروین» سرپرست داستانی واشنگتن در این باره گفت بمب‌های لوله‌ای در نزدیک دفتر حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در واشنگتن کار گذاشته شده بود که چاشنی‌های انفجاری و تایمر داشتند.

همزمان با این بمب‌گذاری و در حالی که کنگره آمریکا در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره حمله کردند.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار