کد خبر: 1057066
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

این تصور که اصلاح‌طلبان و دولت روحانی متوجه اشتباه هشت ساله خود در گره زدن همه امور به برجام و مذاکره شده‌اند، اشتباه است و با همه افتضاحات به بار آمده، آن‌ها همچنان معتقدند که باید رابطه با غرب را درست می‌کردیم تا همه چیز درست شود. آن‌قدر این وابستگی به غرب در وجود آن‌ها نهادینه شده که حالا راه‌حل مشکل آب خوزستان را هم در مذاکره با غرب یافته‌اند!
محمد تقی فاضل میبدی، روحانی اصلاح‌طلب و عضو تشکل حوزوی اصلاح‌طلب مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم طی یادداشتی در روزنامه اصلاح طلب آرمان نوشته: «حل مشکل استان خوزستان حل مشکل کشور است؛ چرا‌که مشکل خوزستان را باید مشکل همه کشور در نظر گرفت. اولین‌کاری که مسئولان باید انجام دهند این است که تحولی در سیاست‌های کلان کشور ایجاد کنند. از برخورد و نوع تعامل با دنیا گرفته تا مسئله تحریم‌ها و... باید این مسائل حل‌و‌فصل شود. اگر تحریم‌ها و مشکلات معیشتی باقی بماند، نه‌تن‌ها مشکل خوزستان حل نمی‌شود بلکه به آن افزوده هم می‌شود. در نتیجه به نظر می‌رسد دولت جدید ابتدا باید مسئله مذاکرات را حل کند و سپس با هر روشی که هست، تحریم‌ها را از سر ملت بردارد».
این‌طور به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان رابطه با غرب را غول چراغ جادو می‌دانند و انتظار دارند با چنین رابطه‌ای، هر چه می‌خواهند، بدون کار و تلاش، در لحظه فراهم شود. جالب آنکه همزمان با دعوت به مذاکره برای حل هر مشکلی، عباس عبدی هم در روزنامه اعتماد، پرکاری مدیران را مذمت می‌کند: «اگر منظور از انقلابی بودن پرکاری است که باید گفت این مسئله چه بسا می‌تواند زیانبار باشد... پرکاری نقطه قوت نیست، متعادل بودن در کار بهتر است...»
در حالی که اولاً اغلب امور هر کشوری با توانمندی داخلی اداره می‌شود؛ ثانیاً غرب غلام حلقه به گوش اصلاح‌طلبان نیست؛ ثالثاً مسیر مذاکره را این جماعت آزمودند و از همین مسیر به جایی که اکنون هستیم، رسیدیم و حالا دولت رئیسی را هم به طی کردن همین مسیر دعوت می‌کنند؛ رابعاً چرا فکر می‌کنند درست شدن رابطه با غرب دست ماست، در حالی که طرف غربی باید قدم‌های مثبت بردارد؟
بد‌ترین قسمت آن است که در اوج اعتراض مردم خوزستان به بی آبی، دنبال ماهیگیری سیاسی باشیم و بی آبی را ابزار به کرسی نشاندن نظرات سیاسی خود کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار