کد خبر: 1051447
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
نگاهی به ۳ بازی تیم ملی والیبال در هفته سوم لیگ ملت‌ها مقابل امریکا، صربستان و آلمان
تیم ملی والیبال در هفته سوم لیگ ملت‌ها پس از برد امریکا، مقابل صربستان و آلمان شکست خورد تا نوار برد‌های متوالی شاگردان آلکنو قطع شود.
سعيد احمديان

هفته سوم ليگ ملت‌هاي واليبال در حالي از چهارشنبه شب گذشته آغاز شد كه شاگردان آلكنو با سه برد متوالي در هفته دوم به دنبال حفظ روند موفقيت‌هاي‌شان در ادامه حضور در ريميني بودند، روندي كه بايد در سه جدال امريكا، صربستان و آلمان پي مي‌گرفتند.


فوق‌العاده مقابل يانكي‌ها
بازي با امريكا، اولين جدال آلكنو و شاگردانش در هفته سوم ليگ ملت‌ها بود. رويارويي كه هميشه حساسيت‌هاي بالايي داشته و اين‌بار چهارشنبه شب گذشته دو تيم در ايتاليا بار ديگر به هم رسيده بودند. ولاديمير آلكنو براي شروع اين مسابقه سعيد معروف، سيدمحمد موسوي، ميلاد عبادي‌پور، ميثم صالحي، مسعود غلامي، صابر كاظمي و آرمان صالحي را روانه ميدان كرد.
تيم كشورمان كه مانند تمام شش مسابقه گذشته با يك تركيب جوان شده و تركيبي از بازيكنان باتجربه راهي ميدان شده بود، مقابل امريكا هم روند فوق‌العاده هفته دوم را ادامه داد و در سه دست متوالي و با امتياز‌هاي 25 بر 19، 25 بر 23 و 25 بر 23، پيروزي شماره پنج ايران در ليگ ملت‌ها را به ثبت رساند. آلكنو در پايان بازي از احساس خوبش از پيروزي ایران گفت: «پيروزي هميشه پيروزي است. تقريباً تركيب دوم تيم ما بازي مي‌كرد. وقتي تعداد پيروزي‌هايمان زياد مي‌شود حس خيلي خوبي پيدا مي‌كنيم.»
آن هم در رقابتي كه تيم ايران هم در دفاع، هم حمله و هم سرويس يك روز برتر را مقابل امريكايي‌ها پشت سر گذاشت، برتري كه باعث شد اسپروا و تيمش حرفي مقابل ايران براي گفتن نداشته باشند تا سعيد معروف بگويد: «بازي با امريكا هميشه سخت است، اما امروز در دفاع و سرويس عالي بوديم و به پيروزي رسيديم.»
بر اساس آمار بازي در دفاع روي تور، ايران توانست هفت امتياز كسب كند، در حالي كه تيم ملي امريكا در اين بخش شش امتياز به دست آورد. در بخش سرويس، ملي‌پوشان پنج پوئن را كسب كردند، در حالي كه امريكا تنها به كسب یک امتياز از سرويس دست يافت تا شاگردان آلكنو در اين بخش با فاصله برتر باشند. همچنين در اين بازي امريكا ۲۱ امتياز از اشتباهات ايران كسب كرد در حالي كه بلندقامتان ايران ۱۹ امتياز از اشتباهات حريف به دست آوردند.
صابر كاظمي كه در ليگ ملت‌هاي 2021 يكي از ستاره‌هاي واليبال بوده، در بازي با امريكا هم نقش اول را در شكست يانكي‌ها داشت و با كسب ۱۹ پوئن، امتيازآورترين بازيكن زمين نام گرفت. عملكرد خيره‌كننده كاظمي، تمجيد اسپراو را به همراه داشت و سرمربي امريكا مهار پشت‌خط جوان ايران را سخت عنوان كرد: «بازيكن شماره 11، پشت خط‌زن تيم ايران (صابر كاظمي) عملكرد خيلي خوبي داشت و كنترل او براي ما واقعاً سخت بود.»


حريف كواچ نشديم
صربستان دومين حريف ايران در هفته سوم ليگ ملت‌ها بود و دو تيم پنج‌شنبه در ريميني مقابل هم قرار گرفتند. حضور كواچ، سرمربي سابق تيم ايران روي نيمكت صرب‌ها حساسيت بازي را بيشتر كرده بود. ولاديمير آلكنو براي شروع اين مسابقه از محمدطاهر وادي، رضا عابديني، اميرحسين اسفنديار، مرتضي شريفي، علي شفيعي، برديا سعادت و محمدرضا حضرت‌پور استفاده كرد.
مسابقه‌اي كه رقابت نزديك دو تيم كار را به دست پنجم كشاند و در نهايت هم اين صرب‌ها بودند كه توانستند برنده بازي لقب بگيرند و نوار بردهاي شاگردان آلكنو در ليگ ملت‌ها را پس از پنج بازي قطع کردند و مسابقه با نتيجه 3 بر 2 و با امتيازهاي 25 بر 21، 25 بر 15، 28 بر 26، 25 بر 22 و 15 بر 8 به سود صربستان تمام شد. هر چقدر تيم كشورمان در بازي با امريكا توانسته بود روي امتيازهايي كه از دفاع و حمله به دست آورده بود براي پيروزي استفاده كند، اما مقابل صربستان عملكرد ضعيف در دفاع و حمله باعث شد سومين باخت تيم آلكنو در ليگ ملت‌ها ثبت شود.
تيم ايران در اين مسابقه 51 امتياز از حمله، هشت امتياز از دفاع، هفت امتياز از سرويس و 32 امتياز از اشتباهات صربستان كسب كرد. در طرف مقابل صرب‌ها 65 امتياز از حمله، 12‌امتياز از دفاع، 9 امتياز از سرويس و 26 امتياز نیز از اشتباهات تيم ايران به دست آوردند.
اميرحسين اسفنديار، ملي پوش ايران معتقد بود كه اشتباهات نقش زيادي در اين باخت داشته است: «در دست اول و سوم ما سرويس‌هاي خوب و دريافت‌هاي خوبي داشتيم كه نشان‌دهنده توانايي ما بود. در دست‌هاي دوم و چهارم افت كرديم و در دست پنجم نيز نتوانستيم شروع خوبي داشته باشيم. اشتباهاتي در برخي دست‌ها داشتيم. اگر ما برخي اشتباهات را در امتياز 20 انجام نمي‌داديم ممكن بود به بازي برگرديم و برنده شويم.»
كواچ، سرمربي صربستان هم عنوان کرد كه بازيكنانش براي رسيدن به اين پيروزي جنگيده‌اند: «آنها بازيكنان جوان هم در تركيب خود داشتند. به آنها تبريك مي‌گويم و خوشحالم كه توانستيم دو امتياز بگيريم.»


به خودمان باختيم
آلماني‌ها سومين حريف واليبال در هفته سوم ليگ ملت‌ها بودند و تيم كشورمان ظهر ديروز برابر ژرمن‌ها قرار گرفت. بلندقامتان ايران با تركيب سعيد معروف، سيدمحمد موسوي، ميثم صالحي، ميلاد عبادي‌پور، مسعود غلامي، صابر كاظمي و آرمان صالحي (ليبرو) مقابل آلمان صف‌آرايي كردند. این بازی در نهايت با نتيجه 3بر2 و با امتيازهاي 25 بر 23، 25 بر 20، 19 بر 25، 19 بر 25 و 15 بر 13 به سود آلمان خاتمه یافت و شاگردان جياني توانستند با استفاده از اشتباهات ملي‌پوشان برنده اين ماراتن باشند.
تيم ملي واليبال در اين بازي ۶۰ امتياز از حمله به دست آورد، در حالي كه تيم ملي آلمان در اين بخش تنها به كسب ۴۷ امتياز بسنده كرد. در دفاع روي تور تيم ملي آلمان عملكرد درخشاني داشت و ۱۳ امتياز به دست آورد، در حالي كه ايران هفت امتياز از دفاع كسب كرد. در سرويس تيم ملي آلمان شش امتياز به دست آورد، در حالي كه تيم ملي ايران پنج پوئن از سرويس مستقيم كسب كرد. اشتباهات فردي ايران در اين بازي بسيار زياد بود و ۴۱ امتياز را به تيم ملي آلمان تقديم كرد، در حالي كه آلماني‌ها تنها ۳۰ امتياز از اشتباهات تيمي را به‌ايران واگذار كردند.
ايران در اين بازي، بيشتر مغلوب اشتباهات متعدد خود شد تا بازي خوب آلمان كه نمونه بارز آن در سرويس بود. تيم ملي واليبال در بازي مقابل آلمان 31 خطاي سرويس داشت كه سهم ميلاد عبادي‌پور شش، صابر كاظمي شش، ميثم صالحي پنج و محمد موسوي هفت خطا بود. اگر نيمي از اين سرويس‌ها با خطا مواجه نمي‌شد و امتياز رالي‌هاي آن به سود ايران رقم مي‌خورد، شاگردان آلكنو قطعاً پيروز ميدان بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار