کد خبر: 1050182
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

زن جوان كه متهم است با همدستي مردي آشنا، دو قاتل اجاره‌اي را براي قتل شوهرش اجير كرده بود در جلسه دادگاه ماجرا را شرح داد. در حالي كه تحقيقات پليس براي بازداشت مرد آشنا با بن‌بست مواجه شده هیئت قضایی وی را به قصاص و سه متهم دیگر را به حبس محکوم کرد.
به گزارش جوان، سال‌96، مأموران پليس تهران از قتل مرد جواني در منزلش در شرق تهران باخبر و راهي محل شدند. شواهد نشان مي‌داد مرد جوان به نام پيمان در غياب همسرش با ضربات متعدد چاقو كشته شده‌است. همسر پيمان كه در محل حضور داشت و مأموران را باخبر كرده‌بود مورد تحقيق قرار گرفت. او در توضيح گفت: «من و همسرم سال‌هاست با هم زندگي مي‌كنيم و صاحب يك فرزند پسر هستيم. در اين سال‌ها مشكل و اختلافي نداشتيم. امروز همراه پسرم به خانه خواهرم رفته بودم و بعد از ساعتي كه از آنجا برگشتم و وارد خانه شدم با ديدن جسد خونين شوهرم شوكه شدم. همان موقع با پليس تماس گرفتم و مأموران را خبر كردم. باور كنيد نمي‌دانم چه كسي و با چه انگيزه‌اي شوهرم را به قتل رسانده‌است. در اين سال‌ها پيمان با كسي اختلافي نداشت و به كسي مشكوك نيستم.»


فرضيه قتل از سوي فردي آشنا
با انتقال جسد به پزشكي قانوني، روند بررسي‌ها نشان مي‌داد اين حادثه از سوي قاتل يا قاتلان آشنا اتفاق افتاده‌است و آنها زمان حادثه بدون شكستن قفل در وارد خانه شده بودند و در با كليد باز شده بود.
با بدست آمدن اين فرضيه، كارآگاهان پليس با بررسي فهرست مكالمات تلفن همراه همسر مقتول به رابطه پنهاني او با مرد جواني به نام سپهر پي بردند.
به اين ترتيب سميرا اين بار به عنوان اولين مظنون به قتل بازداشت شد و تحت بازجويي قرار گرفت. او در اظهاراتش گفت: «مدتي قبل با سپهر آشنا شدم و با هم رابطه داشتيم. رابطه ما تلفني بود و با هم ملاقات حضوري نداشتيم. باور كنيد از نحوه قتل شوهرم بي‌اطلاع هستم و نمي‌دانم چه كسي او را به قتل رسانده است.»
با ثبت اين اظهارات پليس اين بار سپهر را تحت تعقيب قرار داد، اما نتوانست ردي از او پيدا كند.
اقرار به قتل شوهر
تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت تا اينكه زن جوان در روند بازجويي‌ها سرانجام به قتل شوهرش با همدستي سپهر و دو مرد ديگر اعتراف كرد. او در توضيح به مأموران گفت: «من و پیمان با هم زندگي خوبي داشتيم، اما چند سال قبل به اختلاف خورديم و بارها با هم درگير شده بوديم. روزي با او صحبت كردم و گفتم ادامه اين زندگي برايم مشكل است به همين خاطر از او خواستم مرا طلاق بدهد، اما قبول نكرد و راضي به جدايي نشد. بعد از آشنايي با سپهر با او درددل كردم به همين خاطر از اختلاف من و شوهرم باخبر شد. اين رابطه ادامه داشت تا اينكه وقتي سپهر فهميد شوهرم مرا طلاق نمي‌دهد نقشه قتل شوهرم را پيشنهاد داد. من كه از زندگي با شوهرم خسته شده بودم قبول كردم و قرار شد طبق نقشه‌اي كه سپهر طراح آن بود شوهرم را به قتل برسانيم.»
زن جوان در خصوص قتل گفت: «طبق نقشه قرار شد كليد خانه را به سپهر بدهم تا او به همراه دو نفر از دوستانش كه براي كشتن شوهرم از آنها كمك خواسته بود وارد خانه شوند. آن روز با پسرم به بهانه رفتن به خانه خواهرم از خانه بيرون آمدم تا سپهر همراه دوستانش وارد خانه شوند. بعد از ساعتي بود كه او پيامك فرستاد و خبر كشتن شوهرم را داد، سپس از من خواست مبلغ ۲۵‌ميليون تومان به حساب دوستانش واريز كنم.»


دستگيري قاتلان اجاره‌اي
با اقرارهاي زن جوان، دو مرد غريبه به نام‌هاي حنيف و سلمان شناسايي و بازداشت شدند. دو متهم با تأييد اظهارات زن جوان به قتل شوهر وي اعتراف كردند و بعد از بازسازي صحنه جرم حنيف و سلمان به اتهام قتل عمد و زن جوان نيز به اتهام معاونت در قتل راهي زندان شدند.
با گذشت چهار سال از حادثه در حالي كه تلاش‌هاي پليس براي شناسايي سپهر ناكام مانده بود، پرونده بعد از صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.
سه متهم بعد از تعيين شعبه در وقت رسيدگي مقابل هيئت قضايي شعبه دوازدهم دادگاه به رياست قاضي توليت قرار گرفتند.


جلسه محاكمه و انكار قتل از سوي متهمان
بعد از اعلام رسميت جلسه اولياي‌دم درخواست قصاص كردند. در ادامه حنيف در جايگاه قرار گرفت و با انكار قتل گفت: «سپهر را از قبل مي‌شناختم و با هم دوست بوديم. روزي كه او را ديدم در مورد اختلافش با مقتول صحبت كرد و گفت بايد او را از بين ببريم. سپهر در ازاي كشتن مقتول پيشنهاد پول داد به همين خاطر قبول كردم و قرار شد همراه دوست ديگرمان نقشه قتل را پياده كنيم.»
متهم در خصوص قتل گفت: «كليد را همسر مقتول به سپهر داده‌بود. وقتي سر قرار رسيديم سپهر در خانه را باز كرد و همگي وارد خانه مقتول شديم. آن مرد كه با ديدن ما شوكه شده بود فكر كرد سارق هستيم به همين خاطر حمله كرد و مي‌خواست درگير شود كه هر سه نفري هر كدام چند ضربه چاقو به او زديم. بعد از آن ضربه اصلي را سپهر زد و چاقو را وسط سينه مقتول گذاشت. باور كنيد ضربه‌هاي ما كشنده نبود و ضربه سپهر باعث قتل شد. حالا هم او فراري است و ما را گرفتار كرده است.»
در ادامه سلمان نيز در جايگاه قرار گرفت. او هم قتل را گردن قاتل فراري انداخت و گفت: «روزي كه سپهر پيشنهاد قتل را مطرح كرد قبول كردم اما نمي‌دانستم او به همسر مقتول علاقه‌مند شده است و فكر مي‌كردم اختلاف مالي هست. قبول دارم چند ضربه به مقتول زده‌ام اما باور كنيد ضربه‌هاي من و حنيف كاري نبود و سپهر ضربه كاري را زد و حالا هم متواري است.»
بعد از دفاعيات دو متهم نوبت به همسر مقتول رسيد. او وقتي در جايگاه ايستاد خلاف اظهاراتش گفت: «من قبلاً تحت فشارهاي بازجويي به قتل اعتراف كردم و حالا حقيقت را مي‌گويم. رابطه با سپهر را قبول دارم، اما باور كنيد از نقشه قتل شوهرم اطلاعي نداشتم و نمي‌دانستم او قصد كشتن شوهرم را دارد. من كليد را به سپهر ندادم و نمي‌دانم او كليد خانه‌ام را چطور تهيه كرده بود. او با همدستي دو متهم، شوهرم را به قتل رساند و فرار كرد. از آن روز با هم تماسي نداشتيم و حالا هم نمي‌دانم كجاست.»
در پايان هيئت قضايي جهت صدور رأي وارد شور شد و سپهر را به قصاص، همسر مقتول و دو قاتل اجاره‌ای هم به حبس محکوم شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار