کد خبر: 1049449
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
انتخابات هیئت رئیسه برای سال دوم مجلس یازدهم در دستور کار جلسه علنی دیروز چهار شنبه ۵ خرداد قرار داشت. برای تصدی پست ریاست مجلس فریدون عباسی دوانی نماینده کازرون و محمدباقر قالیباف نماینده مردم تهران کاندیدا شده بودند. با رأی نمایندگان مجلس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم برای اجلاسیه دوم شد. در این رای‌گیری، قالیباف ۲۳۰ رأی و عباسی ۱۸ رأی نمایندگان را کسب کردند.

انتخابات هیئت رئیسه برای سال دوم مجلس یازدهم در دستور کار جلسه علنی دیروز چهار‌‌شنبه ۵ خرداد قرار داشت. برای تصدی پست ریاست مجلس فریدون عباسی دوانی نماینده کازرون و محمدباقر قالیباف نماینده مردم تهران کاندیدا شده بودند. با رأی نمایندگان مجلس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم برای اجلاسیه دوم شد. در این رای‌گیری، قالیباف ۲۳۰ رأی و عباسی ۱۸ رأی نمایندگان را کسب کردند.
در جلسه دیروز مجلس هیچ نماینده‌ای غایب نبود و هیچ یک از نمایندگان مجلس هم تاخیر نداشتند. به نظر می‌رسد امر انتخابات هیئت رئیسه مجلس برای همه نمایندگان مهم بوده است.


نیکزاد و مصری ‌ نواب رئیس ‌
در ادامه انتخابات هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان، علی نیکزاد را به عنوان نایب رئیس اول مجلس و عبدالرضا مصری را به عنوان نایب رئیس دوم مجلس انتخاب کردند. بر این اساس علی نیکزاد ثمرین با 206 رأی به عنوان نایب رئیس اول و عبدالرضا مصری با 205 رأی به عنوان نایب رئیس دوم مجلس انتخاب شدند.
نمایندگان مجلس همچنین دبیران هیئت رئیسه مجلس برای اجلاسیه دوم را انتخاب کردند. بر این اساس، روح‌الله متفکر آزاد با ۲۰۶ رأی، سیدمحسن دهنوی با ۱۸۴،‌کریمی فیروزجایی با ۱۸۲ ، محمد رشیدی با ۱۸۱، مجتبی یوسفی با ۱۶۸ و حاجی دلیگانی با ۱۶۸ رأی به عنوان شش نفر اعضای دبیران انتخاب شدند.
تحلیف هیئت رئیسه
پس از انتخاب هیئت رئیسه جدید، اعضای هیئت رئیسه با قرار گرفتن در جایگاه هیئت رئیسه سوگند یاد کردند. متن سوگند هیئت رئیسه به شرح زیر است: «من به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم».


‌ به زودی گزارش عملکرد ارائه می‌دهم
محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی چهار‌‌‌شنبه 5 خرداد 1400 مجلس گفت: با مراسم تحلیفی که صورت گرفت، مجلس یازدهم وارد سال دوم فعالیت کاری خود شد. گزارش فعالیت مجلس یازدهم را به زودی برای استحضار موکلان خود ارائه خواهیم کرد.
وی افزود: در این فرصت به ولی‌نعمتان خود عرضه می‌کنم که ما نمایندگان شما در سال گذشته با همه فراز و نشیب‌‌‌ها همت و توان خود را در برای پیگیری مسائل شما در حدود اختیارات و ظرفیت‌های مجلس به کار گرفتیم و به رغم اذعان به برخی نقاط ضعف نسبت به کارنامه یک ساله خود در محضر خداوند متعال و شما مردم عزیز ایران خود را روسفید احساس می‌کنیم.
قالیباف خاطرنشان کرد: وجود نقاط ضعف برای هر نهادی به خصوص مجلس با قریب به 290 نفر تصمیم‌گیر با دیدگاه‌‌‌ها و سلیقه‌های مختلف طبیعی است، اما واقعیت این است که به‌رغم موانع و محدودیت‌های موجود مخصوصاً وجود ساختار‌‌ها و رویه‌های ناصوابی که طی سال‌های متمادی در تار و پود قوه مقننه شکل گرفته است، مجلس یازدهم در سال اول فعالیت خود توانسته در مسائل اساسی کشور وظایف اصلی خود را به درستی انجام دهد که خروجی آنها یا به عنوان قانون نهایی شده و یا با جدیت و پیگیری در حال انجام کار کارشناسی و نهایی شدن در کمیسیون‌های تخصصی مجلس است.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرمایه ما تجربه تلاش‌های سال گذشته ماست و وظیفه پیش روی ما برطرف کردن نیازهای متراکم باقیمانده از سال‌‌‌ها عقب ماندگی است.
وی افزود: مردم عزیز ایران! ما خود را به شما متعهد می‌دانیم که روزهایمان را برای حل مسائل شما به شب برسانیم و شب‌‌‌ها با دغدغه مشکلات شما سر بر بالین بگذاریم. امیدواریم با استعانت از خداوند متعال و با تدبیر و عقلانیت انقلابی و همچنین با ریل‌گذاری درست برای اقدامات دولت آینده گره‌‌‌ها را از دست و پای مسئولان اجرایی کشور باز کنیم و بتوانیم در حدود اختیارات و وظایف مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود کمک کنیم تا اندکی از وظیفه خود را نسبت به مردم نجیب و صبور ایران ادا کنیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
0
0
جناب قالیباف:
خوشحالیم که همچنان رئیس مجلسی انقلابی هستید.
انتظار انقلابی گری به معنی واقعی از حضرتعالی، خصوصا؛ و از نمایندگان ملت، عموما داریم.
یا صاحب الزمان
به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار