کد خبر: 1048869
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

نخست‌وزير روسيه اخيراً به صندوق ثروت ملي اين كشور براي تبديل دارايي‌هاي خود به طلا چراغ سبز داده است.
به گزارش فارس به نقل از راشاتودي، ميخائيل ميشوسين، نخست‌وزير روسيه طي فرماني صندوق ثروت ملي روسيه را بر آن داشت تا دارايي‌هاي خود را به طلا تبديل كند.
روابط عمومي كابينه روسيه اعلام كرده كه صندوق ثروت ملي اين كشور حالا مي‌تواند منابع مالي خود را با تبديل‌كردن به طلا در بانك مركزي روسيه ذخيره كند. طلا به صورت سنتي به عنوان يك دارايي پشتوانه‌اي مدنظر قرار مي‌گيرد. بنا به گفته دولت روسيه براساس اين طرح كه پيشنهاد آن در اواخر سال 2020 مطرح شد، اين اقدام با هدف تنوع‌بخشي به سرمايه‌گذاري‌هاي صندوق ثروت روسيه اتخاذ شده تا هم ايمني اين دارايي‌ها و هم سوددهي آن افزايش يابد.
صندوق ملي روسيه بخشي از دارايي‌هاي بودجه فدرال اين كشور به شمار مي‌رود و با هدف حمايت از سيستم ملي پرداخت مستمري در اين كشور تأسيس شده است. البته اين امكان وجود دارد كه دولت روسيه در مواقع بحران براي كسري بودجه خود از منابع اين صندوق استفاده كند. بنا به اعلام وزارت اقتصاد اين كشور اين صندوق حدود 184ميليارد دلار دارايي دارد. اخيراً هم بانك مركزي روسيه اعلام كرده كه در سال 2020 ارزش ذخاير طلاي اين كشور براي نخستين بار از ارزش دارايي‌هاي دلاري آن فراتر رفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار