کد خبر: 1047926
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از افتتاح مدارس برکت مزین به نام شهید محسن فخری‌زاده در مناطق محروم کشور خبر داد.
سجاد مرسلی

سرویس ایران جوان آنلاین: محمد مهجوری معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام خبر افتتاح مدارس برکت در مناطق محروم کشور که مزین به نام شهید محسن فخری‌زاده هستند، گفت: شش مدرسه برکت شهید محسن فخری‌زاده با ۶۶ کلاس درس در مناطق محروم استان‌های گیلان، همدان، خوزستان، تهران و ایلام تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. وی افزود: این مدارس در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهر‌های بزرگ کشور به بهره‌برداری رسیده و تحویل وزارت آموزش و پرورش شده تا در اختیار دانش‌آموزان این مناطق قرار گیرد. به گفته معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت، تعهد این بنیاد برای ساخت شش مدرسه برکت شهید فخری‌زاده نزدیک به ۷۴ میلیارد ریال است. مهجوری در تشریح جزئیات ساخت مدارس برکت شهید فخری‌زاده اظهار داشت: شش مدرسه افتتاح شده شامل مدرسه شش کلاسه روستای چوبان‌محله شهرستان تالش استان گیلان، مدرسه ۹ کلاسه روستای انصارالامام شهرستان همدان، مدرسه ۱۲ کلاسه روستای شهرک شرافت شهرستان شوشتر استان خوزستان، مدرسه ۱۸ کلاسه شهرک وائین شهرستان شهریار و مدرسه ۱۵ کلاسه محله بهاران شهرستان پاکدشت در استان تهران و مدرسه شش کلاسه شهرستان بدره استان ایلام است.


وی با تأکید بر این‌که مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگار‌ترین اقدامات بنیاد برکت در مناطق کم‌برخوردار کشور است، خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، نهضت مدرسه‌سازی را به منظور توسعه فضا‌های آموزشی، توزیع عادلانه امکانات تحصیلی و برقراری عدالت اجتماعی در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی کرده است. معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت درباره فعالیت‌های مدرسه‌سازی این بنیاد در مناطق محروم توضیح داد: بنیاد نسبت به ساخت ۲ هزار و ۳۰ مدرسه با ۱۱ هزار و ۱۰۰ کلاس درس متعهد است که از این تعداد، یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه با ۸ هزار کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۲۴۵ هزار دانش‌آموز به بهره‌برداری رسیده است. مهجوری با اشاره به مدرسه‌سازی بنیاد برکت در ۳ هزار روستای کشور گفت: میزان سرمایه‌گذاری بنیاد برای ساخت مدارس در مناطق محروم تا به امروز ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است. وی از ساخت ۲۵۰ مدرسه برکت در سال ۹۹ خبر داد و اظهار داشت: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس برای ساخت یک‌هزار مدرسه جدید جایگزین مدارس کانکسی کشور به امضا رسیده است. به گفته معاون عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت، مدارس برکت بر اساس آخرین استاندارد‌های مدرسه‌سازی دنیا و با رعایت استاندارد‌ها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شوند و از بالا‌ترین کیفیت برخوردار هستند. مهجوری تأکید کرد: تا زمانی که کشور نیاز به فضای آموزشی داشته باشد، نهضت مدرسه‌سازی در مناطق محروم و روستایی توسط بنیاد برکت ادامه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار