کد خبر: 1047550
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان :
عباسعلی جوادی گفت: اگر از پساب فاضلاب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و درختان مثمر استفاده شود، میوه و سبزیجات حاصل از آن یقیناً از آلودگی پساب تأثیر گرفته و برای سلامت انسان‌ها خطرناک است.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از جارچی اخبار؛ رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص شائبه روزهای اخیر درباره آبیاری بعضی زمین‌های کشاورزی در اصفهان با استفاده از پساب فاضلاب، اظهار کرد: آلودگی میکروبی این پساب را راحت می‌توان از بین برد اما آلودگی ناشی از فلزات سنگین درون آن ممکن نیست زیرا سیستم دفع جداگانه‌ای برای فاضلاب کارخانجات صنعتی و کارگاه‌های طلاسازی نداریم.

وی افزود: اگر از این پساب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و درختان مثمر استفاده شود، میوه و سبزیجات حاصل از آن یقیناً از آلودگی پساب تأثیر گرفته و اثرات آن برای سلامت انسان‌ها خطرناک است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه پساب فاضلاب تا زمانی که تصفیه کامل نشود نباید برای زمین‌های کشاورزی استفاده شود، تصریح کرد: استفاده از آن برای فضای سبز و درختان غیرمثمر اشکالی ندارد و حتی در وضعیت کنونی صواب است.

وی ادامه داد: اطلاع دقیقی از اینکه شایعات مطرح شده حقیقت دارد یا نه ندارم و مسئولان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی باید بر این امر نظارت کنند؛ این نظارت در گذشته و زمانی که در این حوزه مسئولیت داشتم انجام می‌شد.

جوادی خاطرنشان کرد: آنچه مربوط به شهرداری است، در حوزه فضای سبز مصرف می‌شود و شهرداری درصد زیادی از پساب اصفهان و شاهین شهر را برای آبیاری درختان غیرمثمر مصرف می‌کند.

وی همچنین با اشاره به مصوبات اخیر شورای شهر در خصوص تعرفه خدمات و فروش قبور آرامستان باغ رضوان، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای شهر، جهت تکریم کارکنان شهرداری، هزینه کفن و دفن افرادی که حداقل سه سال سابقه دارند رایگان می‌شود. این هزینه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده و شامل هزینه خرید حفره و محل دفن نمی‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قیمت حفره‌های مربوط به قطعات یک تا ۴۵ نیز به تصویب رسیده است که با تأیید فرمانداری اعمال خواهد شد، افزود: قیمت قطعات جدید باغ رضوان زیر ۹۰۰ هزار تومان است و تصویب قیمت برای قطعات قدیمی به دلیل آن است که قبور در این قطعات خواهان بیشتری داشته و تعداد کمتری قبر نیز باقی مانده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر