کد خبر: 1047309
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد :
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون تصمیمی برای اعمال محدودیت ورود برنج هندی به خراسان رضوی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کروناگرفته نشده است.

دکتر مهدی قلیان اظهار کرد:تاکنون تصمیمی برای اعمال محدودیت ورود برنج هندی به خراسان رضوی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا،  در ستاد کرونای استان گرفته نشده است.

وی افزود:از طرفی  موضوعی با این محوریت در هیچ کدام از کمیته های ستاد کرونا نظیر کمیته بازرگانی مطرح نشده است، مگر اینکه در جلسات بعدی این مساله را مطرح کنیم تا نظر اعضای ستاد در باره آن بیان شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه این ویروس از طریق مواد غذایی منتقل نمی شود، تصریح کرد:اما در مورد اینکه بسته ها و کیسه های این نوع  برنج ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشند با نگهداری انها به مدت ۱۰ روز در یک محل سربسته ویروس موجود در  سطوح آنها از بین خواهد رفت، به هر حال هرگونه تصمیم برای منع ورود این نوع برنج به استان نیازمند تصمیم گیری در ستاد کرونا است.

قلیان در مورد تغییر رنگ کرونایی مشهد نیز گفت:بر اساس شاخص خطری که من تجزیه و تحلیل کرده و بدست آورده ام رنگ کرونایی شهر مشهد نارنجی نبوده  و صحبت هایی مبنی بر اینکه وضعیت شهر مشهد حتی نزدیک به زرد می باشد نیز به هیچ وجه صحیح نمی باشد ، از این رو از مردم تقاضا داریم که در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک و پرهیز از برگزاری مهمانی و دورهمی های خانوادگی ، همچنان با جدیت عمل کنند.

وی افزود:طبق تصمیم ستاد ملی کرونا سفر از روز سه شنبه هفته جاری تا روز  شنبه هفته آینده  به دلیل پرهیز از مسافرت مردم در تعطیلات عید سعید فطر در سراسر کشور و حتی شهر به شهر و بدون در نظرگرفتن رنگ کرونایی  ممنوع است و برای متخلفان جریمه های سنگینی در نظر گرفته شده است .

وی در پاسخ به این سوال که ستاد کرونای استان در مورد اجرای محدودیت سفر در ایام تعطیلات عید سعید فطر همانند محدودیت های قبلی  با نظارت ضعیف عمل خواهد کرد یا نه، بیان داشت: متولی اعمال محدودیت سفر ، پلیس راه استان است و انها در این زمینه باید پاسخگو باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار