کد خبر: 1046767
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

رپورتاژ آگهی/ عضو هیات مدیره شرکت تعاونی و انبوه سازی مسکن مروارید شرق فاخر اعلام کرد: در زمان جنگ تحمیلی پس از امضای  قطعنامه 598 همه بخش هایی که مردم سرمایه گذاری کردند آسیب دید به جز مسکن که در این حوزه آسیب ها خیلی کم  و ریسک سرمایه گذاری آن پایین بود.

حسن بختیاری عضو هیات مدیره شرکت تعاونی و انبوه سازی مسکن مروارید شرق فاخر در پاسخ به این سوال که چرا مردم به مسکن به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند نگاه می کنند، گفت: ضرب المثلی قدیمی است که می گوید "زمین صاحب خود را زمین نمی زند." از این رو بازار زمین و مسکن در کشور ما همواره به عنوان یک سرمایه مطمن و کم ریسک پذیرفته شده است.  

وی با اشاره به اینکه نمی توان به مردم گفت «فقط یک بازار وجود دارد و شما باید در آنجا سرمایه گذاری کنید» افزود: برای سرمایه گذاری مردم در بورس تبلیغات گسترده ای شد اما در نهایت مردم در این بازار بیشتر سرمایه خود را از دست دادند. در حال حاضر دلار و طلا  نیز سیر نزولی پیدا کرده است و اگر قرار باشد منطقی به این موضوع نگاه کنیم سرمایه گذاری در بازار طلا و ارز، یک سرمایه گذاری اشتباه است و از سوی دیگر در دنیا هم توجیهی برای سرمایه گذاری بر یک ارز خارجی وجود ندارد.

بختیاری با بیان اینکه بیشتر صنایع کشور بدلیل تولید محصولات مشابه داخلی در چین با کیفیتی 5 درجه پایینتر و به نصف قیمت تولید کننده داخلی دچار ورشکستکی شده اند، اضافه کرد: وارد کنندگان محصولات از چین، تولیدکنندگان داخلی را زمین زدند. بنابراین مردم مشاهده و ارزیابی کردند که در همه زمینه ها  به جز مسکن ریسک سرمایه گذاری بالاست. رشدی که هر چهار سال یکبار در مسکن وجود دارد منجر شده تا سرمایه گذاری در این بازار توجیه داشته باشد و این دقیقا عکس بازار بورس است.

این کارشناس عمران و امور شهرداری و ثبتی با تاکید بر اینکه در سرتاسر دنیا، دولت ها برای فراهم کردن زمینه زندگی خانوارها اولین رکن در سبد معیشتی را مسکن در نظر می گیرند بر لزوم حمایت غیر مستقیم دولت از بازار مسکن به منظور تعدیل این بازار تاکید کرد.

وی با اشاره به ابعاد پویایی بازار مسکن در مقیاس جهانی، گفت: رشد قیمت مسکن در همه کشورها از جمله آمریکا که یک اقتصاد پویا و قدرتمند دارد نیز اتفاق می افتد و رشد قیمت مسکن تنها مختص به ایران نیست. در کشور ما مسکن یک مکان امن برای سرمایه گذاری است. دولت بیاید و محل دیگری برای سرمایه گذاری مطرح کند و از مردم بخواهد که سرمایه شان به شرط امنیت در آنجا ایمن خواهد بود. در حقیقت جایی برای سرمایه گذاری وجود ندارد. تلخ ترین تجربه ما موسسات مالی اعتباری بود که خودمان دیدیم چه وضعیتی ایجاد شد. در حقیقت مردم جایی به جز مسکن برای سرمایه گذاری ندارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار