کد خبر: 1046650
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
رهبر انصارالله یمن:
«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن پنج شنبه شب بمناسبت روز جهانی قدس سخنرانی کرد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: رهبر جنبش انصارالله یمن پنج شنبه شب بمناسبت روز جهانی قدس سخنرانی کرد.

عبدالملک الحوثی گفت: زمانبندی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان نشان می‌دهد که موضوع قدس یک مسئولیت است و بخشی از التزامات ایمانی مسلمانان بشمار می‌رود.

وی افزود: روز جهانی قدس موجب تحرک ملت‌ها در خصوص موضوع فلسطین است. سطح رسمی کشورهای عربی و اسلامی در تعامل صحیح با موضوع فلسطین شکست خورده است.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: ملت‌های امت اسلامی در قبال موضوع فلسطین مسئول هستند چرا که دشمن اشغالگر خطری برای ملت‌ها و امت اسلامی است. ما در خصوص تحرک علیه خطر اسرائیل وظیفه داریم ضمن اینکه ما بعنوان امت اسلام، در مقابل خداوند برای یاری ملت فلسطین و مقابله با تهدیدات دشمن مسئولیت داریم.

وی ادامه داد: در مقابل تحرکات غربی و رسیدن یهودیان به فلسطین تحرک جدی از سوی امت اسلامی در قبال این خطر صورت نگرفت. هنگامی که خطر یهودی در ایام اشغالگری انگلیس تشدید یافت به استثنای برخی که تحرک نمودند و تعداد آنها کم بود، تحرک مطلوبی از سوی اقشار امت و حتی داخل فلسطین صورت نگرفت.

عبدالملک الحوثی افزود: این تحرک در تحقق اهدافش شکست خورد و برای تصحیح و گسترش آن هم بازنگری نشد که این امر به وخیم شدن خطر صهیونیسم در فلسطین منجر گردید. پس از ناکامی کشورهای عربی در سطح رسمی، تغییراتی در روند موضوع فلسطین به سمت موفقیت ایجاد شد که به تجربه مردمی همچون حزب الله در لبنان و پیروزی‌های آن بازمی گشت.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: تجربه نوار غزه و موفقیت‌ها متوالی آن از عوامل تاثیرگذار در روند موضوع فلسطین بود. تجربه حزب الله و نوار غزه علیرغم موفقیت‌ها، در سطح رسمی کشورهای عربی با کمک و یاری همراه نشد بلکه تحرکات در این خصوص منفی بود یا دست کم اینکه تعامل با آن سرد بود. واقعیت داخلی امت از لحاظ رسمی و مردمی در برپایی رژیم اشغالگر در قلب امت و کشورهای ما نقش داشت.

وی اظهار داشت: بخشی از رویارویی ما با دشمن اسرائیلی تصحیح وضعیت داخلی و اهتمام به تصحیح اوضاع داخلی امت اسلامی است. باید در واقعیت امت اسلامی رسوخ پیدا کند که تداو خطر اسرائیل مسئولیت‌های ما برای مقابله با آن را بیشتر می‌کند و این مسئولیت منحصر به داخل فلسطین یا همسایگان نیست بلکه به تمام امت اسلام بازمی گردد.

عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: دشمن اسرائیلی تنها یک دشمن مانند سایر دشمنان نیست بلکه طبق نص قرآن کریم، دشمنی آن علیه ما به عنوان یک امت مسلمان شدیدتر است. رژیم صهیونیستی از جنایات و نسل کشی دسته جمعی برخاسته و ننگین‌ترین جنایات را در حق ملت فلسطین و امت اسلامی مرتکب شده است. رفتار ثابت این رژیم رفتار جنایتکارانه و خصمانه در قبال امت اسلامی بویژه در قبال ملت فلسطین است.

رهبر انصارالله ادامه داد: صهیونیست‌ها با ما به عنوان یک انسان حقیقی نمی‌نگرند و حتی شیوه‌های آموزشی آنها در تربیت کودکان بر دشمنی با ما مبتنی است. علیرغم تجاوزگری صهیونیست‌ها در نقشه‌ها، شیوه‌ها و اقدامات جنایتکارانه سعی دارند در یک اقدام فریبکارانه عجیب تصویری متفاوت از آنها را به ما نشان دهند. برخی رژیم‌ها دیدگاه خود را بر تصویری که دشمن سعی دارد از خود نشان دهد بنا نهاده اند و در همین راستا و حتی به اسم دین عادی سازی روابط و فعالیت رسانه‌ای و فرهنگی خود را انجام می‌دهند. هدف از نشان دادن این تصویر تحریف شده از صهیونیست‌ها منحرف کردن قطب نمای دشمنی از سمت آنهاست. صهیونیست‌ها تلاش کردند قطب نمای دشمنی به سمت ایران و فرزندان امت اسلام بازگردد و به سمت آنها نشانه نرود.

عبدالملک الحوثی افزود: گروه‌های تکفیری بدون در نظر گرفتن قرآن کریم، دیدگاه مختلف و رسوایی را در خصوص تعیین دشمن بکار گرفتند. رژیم‌های عربی سازشکار که دارای دیدگاهی مخالف با واقعیت و قرآن هستند در سوگیری خود منحرف شدند و در این سوگیری خطا کردند. نبرد دشمن اسرائیلی با ما همه جانبه است و راهبرد آن در رویارویی با ما گرفتن تمام عناصر قدرت معنوی و مادی از ماست تا به این ترتیب سیطره بر ما با کمترین هزینه تسهیل گردد.

وی تاکید کرد: دشمن اسرائیلی سعی دارد ما را مطیع خود سازد و کاملاً بر ما سیطره یابد تا ما را ابزار دست خود قرار داده و تمام امکاناتمان را استثمار کند. دشمن اسرائیلی تلاش می‌کند تا نگرش ما را به خود تغییر دهد و تسلیم و سازش ما را به دست آورد این در حالی است که با ما دشمنی می‌کند و به تلاش برای سیطره بر ما ادامه می‌دهد. با شیوه‌ها و مزدوران خود سعی دارند تا ما امتی گمراه در تمام سطوح باشیم و عقائد ضاله را در باورهای امت اسلامی ایجاد کنند.

رهبر انصارالله یمن در ادامه گفت: فعالیت رسانه‌ای صهیونیست‌ها بر تحریف حقایق استوار است و از مهمترین چیزهایی که روی آن تمرکز دارند تاثیرگذاری بر افکار عمومی است. صهیونیست‌ها در راستای تحریف اطلاعات در مراکز پژوهشی اقدام می‌کنند و برخی رژیم‌های عربی به آنها تکیه می‌کنند و صهیونیست‌ها هم به آنها مشورت‌های نادرست ارائه می‌دهند. صهیونیست‌ها سعی بر ترویج فساد در تمام زمینه‌ها و در راس آنها فساد اخلاقی دارند تا خانواده‌ها و جوامع را از هم بپاشند چرا که این اقدام به آنها برای هدف قرار دادن روحیه معنوی امت اسلامی کمک می‌کند.

الحوثی افزود: صهیونیست‌ها سعی بر تفرقه افکنی در امت اسلامی دارند و در ایجاد موانع سیاسی در این خصوص موفق شده اند و با بکارگیری اختلافات مذهبی تمام ملت را از داخل از هم گسستند و آن را به تفرقه بیشتر تشویق کردند. دشمن در راستای غرق کردن امت اسلام در مشکلات خود تلاش کرد و سعی می‌کنند تمام عناصر قدرت مادی و اقتصادی را از آن بگیرند و در باقی گذاشتن امت ما به عنوان یک مصرف کننده و نه تولیدکننده نقش زیادی داشته اند.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا بر رویکردها و سیاست‌های اقتصادی ما تاثیر بگذارند و نگذارند امت ما از لحاظ علمی پیشرفت کنند که این امر را در ترور دانشمندان ایرانی و ناخشنودی آنها از پیشرفت علمی در ایران می‌بینیم. صهیونیست‌ها سعی بر محروم کردن امت اسلامی از داشتن توانمندی‌های نظامی دارند در حالی که خودشان سلاح هسته‌ای و کشنده‌ترین انواع سلاح‌ها را در اختیار دارند.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: صهیونیست‌ها به شکل جدی برای منع امت ما از داشتن قدرت نظامی تلاش می‌کنند و این در ناخرسندی آنها از ایران و ملت یمن و سلاح حزب الله و مجاهدان فلسطینی نمایانگر است. صهیونیست‌ها به رژیم‌های امت ما اجازه می‌دهند تنها برای اجرای توطئه‌های آنها سلاح کافی در اختیار داشته باشند. علیرغم توطئه‌های صهیونیست‌ها و سابقه جنایتکارانه بزرگ و روزانه آنها علیه امت اسلامی که تداوم هم دارد عنوان» صلح» را تنها برای فریب ارائه می‌کنند. صلح ادعایی صهیونیست‌ها فحوایی جز تسلیم شدن و اجرای نقشه‌ها و توطئه‌های آنها ندارد.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: دشمن اسرائیلی هر کاری کند ما به سه مورد حتمی خواهیم رسید: شکست دادن دشمن و ساقط نمودن آن، ضرر رساندن به اتباعش و سوم چیرگی بندگان خداوند که به آن اطمینان دارند و توکل می‌کنند. ما باید برای استحکام عرصه داخلی خود و فعالسازی سلاح تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی تلاش کنیم. سلاح تحریم فعال است و هر انسانی می‌تواند آن را انجام دهد و این کمترین چیزی است که باید انجام شود.

رهبر انصارالله افزود: رویکرد مزدوری برای دشمن رویکرد شکست خورده است. ما بر ثبات خود در موضع ایمانی جهت یاری رساندن به ملت فلسطین و حمایت از آزادگان امت و محور مقاومت برای پاکسازی امت و آزادی مقدسات تاکید می‌کنیم. ما بر حمایت خود از تمام ملت‌های امت در تمام موضوعات و مظلومیت‌هایش تاکید می‌کنیم. ملت عزیز ما دشمن اسرائیلی را عصبانی می‌کند، آنها از توسعه توانمندی‌های نظامی ملت ما ناراضی هستند چرا که این توانمندی‌ها با هوشیاری و آگاهی و مواضع ثابت همراه است.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: ملت ما در مواضع و رویکرد خود صادق و برجسته بوده و در روز جهانی قدس حضور ملموس و بارزی داشته است. امیدوارم که حضور در روز جهانی قدس در روز جمعه همانند تمام سال‌های گذشته درخشان باشد، حضوری که بیانگر بینش قرآنی و اصیل ملت ما است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار