کد خبر: 1046582
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
در شرایطی که میـلیـون هـا فلسطینی برای ر‌هایی از ویروس کرونا نیاز مبرمی به واکسن دارند، رسانه‌های صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم گزارش دادند که آن‌ها حاضر هستند چند میلیون دز مازاد واکسن کرونا را معدوم کنند، ولی آن‌ها را به فلسطینی‌ها ندهند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی که طی ۷۳ سال گذشته انواع جنایت‌های بشری را علیه فلسطینی‌ها انجام داده، این بار نیز جنایت دیگری را در کارنامه سیاه خود ثبت کرده است. در حالی که ویروس کرونا در فلسطین همچنان جولان می‌دهد، مقامات رژیم صهیونیستی از ارائه واکسن برای تزریق به فلسطینی‌ها خودداری می‌کنند و جان فلسطینی‌ها را به گروگان گرفته‌اند. رژیم صهیونیستی که مدعی تزریق بیشترین میزان واکسن «کووید۱۹» به اتباع خود است، همچنان از ارائه این واکسن به فلسطینی‌ها خودداری می‌کند. روزنامه «تایمز اسرائیل» روز چهار شنبه گزارش داد: «تل‌آویو در نوامبر ۲۰۲۰، به شرکت انگلیسی- سوئیسی آسترازنکا ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا سفارش داد، اما بعداً به سراغ واکسن‌های گران‌تر امریکایی مانند فایزر و مدرنا رفت.» رژیم صهیونیستی آن سفارش ۱۰میلیون دزی را لغو نکرد و اکنون این واکسن‌ها در حال ارسال شدن به فلسطین اشغالی است. بر اساس این گزارش، ناخمن عاش، مسئول نهاد مقابله با ویروس کرونا در اسرائیل گفته است در حال بررسی امکان فروش این واکسن‌ها به دیگر کشور‌ها هستند، اما بسیار نیز محتمل است که این واکسن‌ها را دور بریزند. تایمز اسرائیل در این باره نوشت: «شاید صحبت کردن از دور ریختن این واکسن‌ها نوعی موضع‌گیری برای ارسال پیامی به دیگر وزارتخانه‌های اسرائیل باشد، اما شکی نیست که سرنوشت میلیون‌ها دز واکسن [کرونا]، بلاتکلیف است.» این روزنامه در ادامه گزارش داد: «تشکیلات خودگردان فلسطین که در پی ممانعت تل‌آویو از رسیدن واکسن کرونا، با مشکل کمبود این دارو برای مقابله با همه‌گیری کووید۱۹ مواجه است، تا امروز فقط ۱ درصد از فلسطینی‌ها را به‌صورت کامل واکسینه کرده است.» بر این اساس، آن تعداد از فلسطینی‌ها واکسینه‌شده نیز کارگرانی هستند که برای صهیونیست‌ها کار می‌کنند و در واقع رژیم اسرائیل به‌دلیل نگرانی از سلامت اتباع خود، اجازه تزریق واکسن کرونا به آن‌ها را داده است. تایمز اسرائیل در ادامه این سؤال را از تل‌آویو پرسید: «وقتی که مقام‌های اسرائیلی حتی درباره دور ریختن میلیون‌ها دز واکسن کووید۱۹ صحبت می‌کنند، باید این سؤال را پرسید که چرا آن‌ها را به تشکیلات خودگردان ارائه نمی‌کنید؟» این در حالی است که پیش‌تر بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از سوءاستفاده ابزاری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم از واکسن‌های کرونا، گفت که او از واکسن‌ها به عنوان رشوه‌ای برای انتقال سفارتخانه کشور‌ها به قدس استفاده می‌کند. امتناع رژیم کودک‌کُش اسرائیل از ارائه واکسن کرونا به فلسطینی‌ها حتی صدای امریکایی‌ها را نیز درآورده، به‌گونه‌ای که برنی سندرز، سناتور دموکرات در توئیتر خود نوشت: «بسیار ظالمانه است که بنیامین نتانیاهو از واکسن‌های انبار شده برای پاداش دادن به متحدان خارجی خود استفاده می‌کند، در حالی که بسیاری از فلسطینی‌ها همچنان منتظر دریافت واکسن هستند.» رژیم صهیونیستی که ۱۵ سال است نوار غزه را در محاصره نظامی گرفته و از هرگونه کمک غذایی و دارویی به این منطقه جلوگیری می‌کند، در سراسر سرزمین‌های اشغالی هم این سیاست را در پیش گرفته است و این بار با واکسن کرونا بلای جان فلسطینی‌ها شده است.

انتفاضه در روز قدس

با افزایش تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و افزایش بگیر و ببند‌های سیاسی فلسینی‌ها، گروه‌های مقاومت برای قیام علیه این رژیم فراخوان داده‌اند. به گزارش روزنامه فلسطین الیوم، گروه‌های مقاومت فلسطینی در آستانه روز جهانی قدس با صدور بیانیه‌ای به انتفاضه فراخواندند و اعلام کردند، مقاومت مسلحانه بهترین و کوتاه‌ترین راه برای آزادسازی فلسطین است. در بیانیه گروه‌های مقاومت آمده است: «قدس مسئله اصلی امت اسلام، محور نبرد با رژیم اشغالگر صهیونیستی و پایتخت ابدی فلسطین است و رژیم اشغالگر جایی در سرزمین فلسطین ندارد.» در ادامه این بیانیه تأکید شده است: «فلسطینی‌ها را به رفتن به سمت مسجدالاقصی برای ادای نماز و اعتکاف در این مسجد به‌ویژه در روز بیست و هشتم ماه رمضان برای مقابله با شهرک‌نشینان صهیونیست که وعده یورش به مسجدالاقصی داده‌اند، دعوت می‌کنیم. این روز باید روز انقلاب و انتفاضه علیه صهیونیست‌های غاصب باشد.» به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز در بیانیه کوتاهی نسبت به تحولات جاری در محله الشیخ جراح واقع در قدس واکنش نشان داده و به رژیم صهیونیستی در مورد تخلفاتش در این محله هشدار داد. الضیف با تأکید بر اینکه فرماندهی القسام و مقاومت هرگز در برابر اتفاقات جاری در الشیخ جراح بی‌تفاوت نخواهند ماند، تهدید کرد: «اسرائیل بابت این اقدامات هزینه سنگینی پرداخت می‌کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار