کد خبر: 1046504
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال بارندگی کمی داشتیم، گفت:در این راستا شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به نکاشتن کشت پاییزه تاکید دارد که اگر اطلاع‌رسانی درستی انجام نشود مردم در این زمینه همکاری لازم را نخواهند داشت.

محمد علایی  مدیر شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در جلسه‌ای که با حضور مدیران صنعت آب و برق استان در این شرکت برای برنامه‌ریزی تامین پایدار آب و برق استان در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، با اشاره به اینکه تامین آب شرب شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: اگر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در بحث کنترل و پیشگیری از قطعی آب وبرق نباشد، باید منتظر آسیب‌های جدی باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به هماهنگی‌های لازم صنعت آب و برق در زمینه خاموشی‌های تابستان، بیان کرد: شرکت‌های صنعت آب و برق استان تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی دقیق، قطعی آب و  برق کمترین تاثیر را بر ارائه خدمات به مردم داشته باشد و این شرکت آمادگی خود را در راستای عبور از این مشکل اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال بارندگی کمی داشتیم و باید با صداقت با مردم این موضوع را در میان بگذاریم تا خالصانه در بحران مدیریت آب کمک کنند، ادامه داد: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به نکاشتن کشت پاییزه تاکید دارد که اگر اطلاع‌رسانی به درستی انجام نشود مردم در این زمینه همکاری لازم را نخواهند داشت.

علایی با بیان اینکه با آگاه کردن مردم در زمینه‌ کمبود برق مشکل خاموشی حل می‌شود، افزود: مسئله کمبود برق از آب جدی‌تر است زیرا در زمینه برق ذخیره‌ای وجود ندارد تا در مواقع خاموشی بتوان از آن استفاده کرد بنابراین مصرف بهینه مردم کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه برخی چاه‌های غیرمجاز هستند که برق سه فاز استفاده می‌کنند و باید از این عمل آنان جلوگیری شود، گفت: برخی از واحدهای مسکونی نیز برخلاف اینکه باید برق تک فاز استفاده کنند، تقاضای برق سه فاز دارند که به نظر غیرقانونی است و نمی‌توان برق آنان را قطع کرد بنابراین باید با کمک دادستانی و دیگر دستگاه‌های مرتبط فکر جدی در این زمینه کرد.

وی با اشاره به سه مصوبه ارائه شده در این جلسه، ادامه داد: در جلسه‌ای که با حضور سازمان جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد، پیشنهاد می‌دهیم تا از ساعت ۱۲  الی ۱۶ که پیک بار است چاه‌های کشاورزی خاموش شود، همچنین از ۲ هزار و ۱۶۶ حلقه چاه کشاورزی که در خصوص دیماند اضافه برداشت دارند نیز به میزان ۵۰ مگابایت باید جلوگیری شود و لیست واحدهای مسکونی مشهد که برق سه فاز مصرف می‌کنند ارائه خواهد شد تا نسبت به وضعیت آنها تصمیم گیری شود.

گفتنی است؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی پیش از این نیز، نسبت به تامین آب شرب برای ۶ شهرستان خراسان رضوی هشدار داده و گفته بود: ۳۰ شهر استان تابستان امسال و در پیک مصرف با تنش کمی و کیفی آب شرب مواجه می‌شوند و از این تعداد ۶ شهرستان نیشابور، گلبهار، خواف، تربت جام، مشهدریزه و شاندیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار