کد خبر: 1046352
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
مهدی میرجهانیان با بیان این که گروه های مهندسی بهداشت آب مرکز بهداشت به طور روزانه پارامترهای کیفی آب شرب را بررسی می کنند، اظهارداشت: سلامت و کیفیت آب براساس استانداردهای 1053و 1011 سازمان ملی استاندارد توسط نهادهای نظارتی بررسی و کنترل می شود.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: همه روزه سلامت و کیفیت آب شرب از لحاظ میکروبی، شیمیایی و میزان کلر باقی مانده توسط مرکز بهداشت اصفهان کنترل می شود.

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر سلامت آب شرب شهرها و روستاهای استان عنوان کرد: در سال گذشته 450 هزار آزمایش کلر باقی مانده در نقاط شهری و روستایی استان انجام گرفت که نتیجه 99.74 درصد کلر سنجی ها در مناطق شهری و 99.48 درصد در مناطق روستایی مطلوب بوده است.

میرجهانیان افزود: همچنین در سال گذشته 25 هزار آزمایش میکروبی آب در سطح استان انجام شد که نتایج به دست آمده نشان داد مطلوبیت آب شرب شهری 100 درصد و روستایی 99.84 درصد بوده است. وی با اشاره به انجام 1500 آزمایش شیمیایی روی آب شرب در سال گذشته گفت: نتایج این آزمایش ها بیانگر سلامت و کیفیت مطلوب آب شرب شهرها و روستاهای استان بوده است.

وی وجود املاح در آب شرب را برای سلامت مردم ضروری دانست و تاکید کرد: املاح معدنی باید در آب شرب موجود باشد و در صورتی که املاح آن گرفته شود، تبدیل به آب مقطر شده که برای سلامتی مضر است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر