کد خبر: 1045796
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
وزیر بهداشت مطرح کرد
سعید نمکی، وزیر بهداشت کشور اورژانس ۱۱۵ را نخستین مرجع مردم در حوادث و سوانح خواند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سعید نمکی در مراسم افتتاح پروژه‌های سازمان اورژانس در سراسر کشور گفت: فرماندهی اورژانس کشور بر عهده فردی شجاع، دلسوز و بسیجی است و دکتر کولیوند یکی از ستون‌های اصلی نظام سلامت است.

وی افزود: در این مدت داغ‌های زیادی از پرکشیدن بهترین نیرو‌های نظام سلامت و مدافعان سلامت بر دل دارم و خیلی لحظات سختی بر من گذشت. یکی از افرادی که وقتی گرفتار ویروس کرونا شد و بنده را خیلی دلشکسته کرد، دکتر کولیوند بود. هر روز از وضعیت سلامتی او خبر می‌گرفتم یک روز گفتند که به قدری اکسیژن خون او پایین است که ممکن است از بین برود و آن لحظه پر از اشک شدم و گفتم خدایا تو می‌دانی که این مرد برای نظام سلامت، فرمانده‌ای ارزنده است و او را به ما برگردان و نذری هم کردم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: نیرو‌های اورژانس و نظام سلامت، همگی جان بر کف هستند و در ۱۴ ماه گذشته نشان دادند که به عشق مردم، همانند پروانه تن به آتش بلا می‌زنند. ناگفته‌هایی از اورژانس کشور وجود دارد. ما هنوز به وزارت بهداشت وارد نشده بودیم که گرفتار سیلاب‌های گسترده در ۲۵ استان کشور شدیم، اما این خدمت رسانی گسترده با برگشت ناگهانی مسافران همزمان شده بود، چون مردم، مسافرت‌های خود را نیمه کاره گذاشتند و با شتاب زدگی برگشتند که حوادث جاده‌ای افزایش یافت و نیرو‌های اورژانس در آن ایام، حیرت انگیز کار کردند.

نمکی یادآور شد: در حوادث و مناسبت‌های مختلف، نیرو‌های اورژانس، کار‌های ارزشمند و بزرگی را انجام دادند. یک روز به بنده خبر دادند که بالگرد اورژانس برای ارائه خدمت به یک زن دچار خونریزی زایمان در یکی از روستا‌های چهارمحال و بختیاری که برف سنگینی هم باریده بود، دچار حادثه شده و ۵ نفرشان هم شهید شده اند و در آن شرایط انتظار بود که ما تسلیت بگوییم، اما گفتم که زن باردار در چه وضعیتی است؟ بالگرد بعدی پرواز کند و نیرو‌های اورژانس با یک بالگرد دیگر پرواز کردند و این زن را به مرکز درمانی رساندند. در آن حادثه ۵ شهید دادیم، اما سلامت مادر و نوزادش تامین شد.

وی خاطرنشان کرد: در برف سنگین استان گیلان، نیرو‌های اورژانس توانستند ۹۹ زن باردار که در وضعیت نزدیک به زایمان بودند را به محل‌های امن منتقل کردند و حتی یک زن باردار هم در آن شرایط، از خدمات بی بهره نماند. در پیوند قلب، یکی از کار‌هایی که توسط اورژانس هوایی انجام می‌شود، انتقال قلب اهدایی در کمترین زمان به مراکز پیوند اعضا است و تعداد قابل توجهی پیوند قلب داشته ایم که با همت اورژانس هوایی انجام شده است.

وزیر بهداشت یادآور شد: بحث اورژانس بانوان در کشور یک نقصان بود. گرچه برادران شاغل در سازمان اورژانس، امن و امین مردم ایران اعم از زنان و مردان ایرانی هستند، اما در برخی شرایط، امکان ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی توسط پرسنل زن اورژانس، بهتر فراهم است.

نمکی اظهار داشت: امیدواریم که با تجهیز ناوگان اورژانس، شاهد خدمت رسانی اورژانسی چابک‌تر باشیم و تردید ندارم که با این سازماندهی، فرماندهی و نیرو و تفکر جهانی، یکی از بهترین اورژانس‌های نه تنها منطقه بلکه جهان را خواهیم داشت.
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار