کد خبر: 1045071
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
مسئولان قطری خاطرنشان کردند به دنبال این هستند تا تمیزترین جام جهانی تاریخ را در سال ۲۰۲۲ میزبانی کنند.
کمیته عالی میزبانی جام جهانی فیفا ۲۰۲۲ متعهد شده است که پاک‌ترین جام جهانی فوتبال را تاکنون برگزار کند. کمتر از دو سال تا شروع جام جهانی باقی مانده است و در این زمان مسئولان قطری اعلام کردند ۲۰ درصد اتوبوس‌های مسابقات جام جهانی برقی خواهند بود و بقیه از استاندارد زیست محیطی یورو-۵ برخوردارند که محتوای مواد مضر در گاز‌های خروجی را تنظیم می‌کند.

شارژ اتوبوس برقی نیز به نوبه خود با انرژی خورشیدی کار می‌کند یعنی اتوبوس‌ها از صفحات خورشیدی شارژ می‌شوند.

مترو در دوحه پایتخت قطر فرودگاه را به پنج ورزشگاه متصل می‌کند و هواداران می‌توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی، مقامات قطر اطمینان می‌دهند که دسترسی به همه استادیوم‌ها تقریباً از هر نقطه قطر چه با مترو و چه با اتوبوس امکان پذیر خواهد بود. در این حالت، ایستگاه‌ها در مجاورت هتل‌ها واقع خواهند شد.

علاوه بر مترو، اتوبوس و تراموای بدون ریل و تراموا‌های معمولی مسافران را در طول مسابقات حمل می‌کنند.

تمام مسابقات جام جهانی قطر در ورزشگاه‌هایی برگزار می‌شود که فاصله آن‌ها با هم ۷۵ کیلومتر بیشتر نخواهد شد. بنابراین، کمیته عالی گفت، بازدید کنندگان از مسابقات قهرمانی و بازیکنان نیازی به انجام پرواز‌های داخلی ندارند که همچنین به کاهش قابل توجهی در انتشار دی اکسید کربن در مقایسه با سایر مسابقات بین المللی کمک می‌کند.

افتتاح ۲۰۰ تا ۵۰۰ ایستگاه شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در قطر در نزدیکی مراکز خرید، مناطق مسکونی، استادیوم ها، پارک‌ها و دفاتر دولتی نوآوری دیگر برای جام جهانی خواهد بود. به موازات این، کشور در حال حاضر به طور فعال اجاره اسکوتر‌های برقی و دوچرخه را توسعه می‌دهد و قصد دارد تعداد آن‌ها را برای مسابقات قهرمانی فوتبال بیشتر کند.

جام جهانی از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ در پنج شهر و هشت استادیوم برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار