کد خبر: 1044927
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
پرونده شش مأمور پلیس سبزوار که در جریان بازداشت قاتل فراری، متهم و دو همراهش را به کام مرگ کشانده‌بودند، پس از دوبار نقض در دیوان‌عالی کشور برای تحقیقات بیشتر در دادسرای امور جنایی بررسی می‌شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: پرونده شش مأمور پلیس سبزوار که در جریان بازداشت قاتل فراری در تهران مرتکب سه‌فقره قتل شده‌بودند پس از دوبار نقض حکم قصاص از سوی قضات دیوان عالی کشور، برای کامل شدن تحقیقات به دادسرا فرستاده شد.

به گزارش جوان، چهارم آبان‌سال‌۹۴، مأموران پلیس تهران از حادثه تیراندازی در سه راه افسریه باخبر شده و راهی محل شدند. بررسی‌ها نشان داد که تیمی از مأموران پلیس شهرستان سبزوار هنگام تعقیب خودروی پراید قاتل فراری تیراندازی کرده‌اند که قاتل فراری به نام فرشید ۲۴‌ساله و برادر ۳۰‌ساله‌اش فرشاد که با شلیک گلوله جان باخته‌اند. همچنین مشخص شد دو سرنشین دیگر خودرو مجروح و راهی بیمارستان شده‌اند. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه خبر رسید یکی از مجروحان به نام عباس ۲۶‌ساله نیز در بیمارستان به خاطر شدت جراحات فوت کرده‌است، اما سرنشین دیگر که سرباز وظیفه کلانتری خلیج فارس بود تحت درمان قرار دارد.

با انتقال اجساد به پزشی قانونی یکی از مأموران پلیس مورد تحقیق قرار گرفت. او در شرح ماجرا گفت: در تعقیب قاتل فراری بودیم که متوجه شدیم او به شهر تهران آمده‌است. با نیابت قضایی برای بازداشت وی از شهرستان سبزوار راهی تهران شدیم. از پارک زیتون پاکدشت در تعقیب پراید مورد نظر بودیم و در این مدت چهار‌بار با پلیس‌۱۱۰ برای درخواست نیروی کمکی تماس گرفتیم، اما هیچ نیرویی فرستاده نشد. به همین خاطر با به کار‌گیری قانون استفاده از سلاح شلیک کردیم. با شلیک گلوله راننده پراید به سرعت ماشین اضافه کرد و همچنان در حال فرار بود.

او در ادامه گفت: با دو نفر از همکارانم سوار پژو و سه مأمور آگاهی نیز سوار سمند شدند. عملیات تعقیب ادامه داشت و هوا تاریک بود. در آن شرایط به لاستیک‌های پراید شلیک کردیم و در حالی که خودرو‌های سمند و پژو مماس با پراید در حرکت بودند، راننده پراید خودرو را متوقف کرد تا دنده عقب حرکت کند. همان موقع فرشید همراه برادرش از ماشین پیاده شد و دستش را به سمت کمرش برد. فکر کردیم اسلحه همراهش است و قصد شلیک دارد به همین خاطر به طرف آن‌ها شلیک کردیم.

وی در آخر گفت: قصد کشتن آن‌ها را نداشتیم. ما به سمت پایین خودرو شلیک کردیم و نمی‌دانستیم غیر فرشید سه نفر دیگر نیز همراه او هستند.

با ثبت این توضیحات، اما با اعلام گزارش پزشکی قانونی و نظریه کارشناسان اسلحه‌شناسی شش مأمور پلیس به اتهام قتل عمد مورد تحقیق قرار گرفتند و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. شش مأمور پلیس دوبار در شعبه دوم دادگاه محاکمه و هر دوبار به قصاص محکوم شدند. اما هر بار رأی صادره با اعتراض آن‌ها به دیوان عالی کشور فرستاده شد و حکم قصاص نقض و این بار نیز از سوی قضات شعبه‌۴۷ دیوان نیز نقض شد. پرونده به دستور قضات دیوان برای رفع نواقص به دادسرا ارسال شد تا بعد از تکمیل تحقیقات بار دیگر در دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
4
کشتن قاتل = قتل عمد ؟ این قاضی مافیاست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار