کد خبر: 1044676
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
در گفت‌وگوی «جوان» با داوود بیدل مطرح شد
موفقیت سریال «نون‌خ» در جلب مخاطب و موفقیت نسبی سریال «پایتخت» در جلب بیننده حکایت از آن دارد که سریال‌سازی بومی می‌تواند به افزایش کلی مخاطبان تلویزیون کمک کند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: داوود بیدل کارگردان با بیان این مطلب به «جوان» گفت: یک کار خوب سریال‌سازان این بوده که سریال‌ها را از تهران خارج و از پتانسیل سایر استان‌ها برای جلب مخاطب استفاده کنند. اینکه بشود کار‌های مخاطب‌پسند و جذاب را خارج از تهران ساخت، به شدت به وحدت ایرانیان کمک می‌کند.

کارگردان «عشق و خیانت» ادامه داد: نباید واهمه کنیم از اینکه سریال‌ها را در خارج تهران فیلمبرداری کنیم. الحمدلله کشور ما پر از لوکیشن‌های جذاب است و هر نقطه آن، طبیعت خاصی دارد که می‌تواند زمینه‌ساز ساخت یک سریال شود و امیدوارم این اتفاق مختص صداوسیما نماند و در نمایش خانگی هم شاهد این باشیم که کارگردان‌ها و نویسنده‌ها از تهران بیرون بروند و سرکی هم به شهرستان‌ها بکشند و ایران را به طور کلی نمایش دهند. کارگردان سریال «در قصه‌ها زندگی می‌کنند»، افزود: باید حواسمان باشد که لوکیشن‌های شهرستان‌ها را تزئینی نکنیم و حتماً منطق داستانی ایجاب کند که در شهرستان کار کنیم. اینکه برای ثبت چند قاب کارت پستالی، کاراکتر‌ها را به شمال یا جنوب و شرق یا غرب ببریم، منطقی نیست. داوود بیدل با اشاره به اهمیت جذب بازیگران بومی در سریال‌ها عنوان کرد: در جای جای ایران کلی هنرمند بومی داریم که می‌توانند زمینه‌ساز شکل‌گیری یک سریال دیدنی شوند، پس نترسیم از بازی دادن به این هنرمندان. سعید آقاخانی با مهارت توانست هنرمندان بومی کرد را شناسایی و از آن‌ها برای ساخت سریال «نون‌خ» استفاده کند، روش کاری آقاخانی درست بود و جواب هم داد، پس حالا همه کارگردانان می‌توانند از این روش استفاده کنند. کارگردان سریال «راه و بیراه» در ادامه گفت: برای ساخت سریال در شهرستان‌ها باید از منطقه موردنظر اطلاعات کامل داشت، آدم‌هایش را شناخت و با تاریخ و جغرافیای منطقه آشنایی پیدا کرد. سعید آقاخانی، چون خودش کرد بود، خیلی درست محل وقوع قصه‌اش را به کردستان برد و نتیجه هم گرفت.

این کارگردان با اشاره به تنوع ژانری مورد نیاز برای سریال‌سازی گفت: الان در سریال‌سازی به جز تلویزیون، شبکه خانگی و حتی شبکه‌های اجتماعی را داریم که همه می‌کوشند بیننده داشته باشند ولی در نهایت تمام سریال‌ها دیده نمی‌شوند و فقط بخشی از سریال‌هاست که بیننده دارند. داوود بیدل در پایان بیان کرد: باید بر ویژگی‌های مثبت تولیدات کار کنیم و وقتی می‌بینیم همین ایده سریال‌سازی بومی با هنرمندان بومی جواب می‌دهد، به درستی و بدون کپی‌کاری‌های جعلی از آن استفاده کنیم تا به تدریج صنعت سریال‌سازی ما در همه جای ایران ریشه‌دار شود و در نهایت بتوانیم در همه فصول سال سریال‌های باارزش میهنی داشته باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار