کد خبر: 1042538
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
نگاهی به فصل سوم سریال «نون خ»
یکی از مهم‌ترین موارد موفقیت «نون خ» شخصیت پردازی درست کاراکتر هاست و آن را از تیپ‌های غیر قابل پیشبینی تا حدود زیادی دور می‌کند.
رامین مارالی
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: سعیدآقاخانی در دهه ۸۰ و ۹۰ تلویزیون و حتی در روز‌هایی که تلویزیون به مرور سرمایه هایش را از دست می‌داد و کارگردانان به مرور به بخش خصوصی جذب می‌شدند؛ همواره مخاطب را پای گیرنده‌های تلویزیون نگه داشته؛ کمدی‌هایی که به واسطه همکاری چندین ساله با رضا عطاران از همان حال و هوا و همان قشر سرچشمه می‌گرفت؛ در این بین آقاخانی چند پروژه متفاوت مانند «دزد و پلیس» و اولین فیلم سینمایی اش «لامپ ۱۰۰» را نیز در کارنامه خود دارد، اما «نون خ» فصل تازه‌ای در کارنامه او در زمینه ارتباط با مخاطب آغاز نمود.
 

نورالدین خانزاده شخصیتی دلنشین برای مخاطب بود که ما به ازای بیرونی آن را در اطرافش دیده است. لحن قصه نون خ دقیقا همانند اوایل سریال «پایتخت» به دلیل این که به زندگی واقعی نزدیک‌تر است؛ دغدغه‌ای معیشت مردمش را دارد و داستان آن در یکی از اقلیم‌های ایرانی می‌گذرد مورد توجه قرار گرفت و تا کنون نیز با گذشت سه فصل همچنان به مخاطبش اضافه شده که کم نشده است.

یکی از مهم‌ترین موارد موفقیت «نون خ» شخصیت پردازی درست کاراکتر هاست و آن را از تیپ‌های غیر قابل پیشبینی تا حدود زیادی دور می‌کند. عموما در سریال‌های کمدی تلویزیون به سراغ تیپ سازی می‌روند و علت و معلول اعمال شخصیت‌ها آنچنان اهمیت ندارد، اما این سریال تمام تلاشش را نموده تا از این اتفاق فاصله بگیرد. سیروس، سلمان، مهیار، کیوان، عمو کاووس، بهادر خان و... همگی شخصیت‌های هستند که کاملا مخاطب آن‌ها را می‌پذیرد و لمس می‌کند.

دور شدن از فضای سرد آپارتمانی و قصه‌های تکراری نیز یکی از دلایل اهمیت این سریال است. «نون خ» توانسته در سه فصل بدون این که فصول قبلی خود را نقض کند و تناقضی بین شخصیت هایش در طول این مدت ایجاد کند آن‌ها را در موقعیت‌های تازه قرار دهد؛ بدون این که مخاطب ذره‌ای احساس دلزدگی داشته باشد. گویی تعامل درستی بین نویسنده و کارگردان پروژه برقرار است و اگر این مسیر همین طور ادامه پیدا کند می‌توانیم شاهد فصول جذاب تری از این سریال باشیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
0
سلام
درود بر آقای سعید آقاخانی
شخصیت ها خیلی نزدیک به جامعه طراحی شده وبی ادبی ناراحت کننده ندارند و کاملا قابل درک وقایل همزاد پنداری هستند وهر کس با جامعه کردی آشنا باشد زندگی در سریال برایش آشناست وبا شخصیت ها غریبه نیست واز آنها متنفر نمی شود وکارگردان ترکیب زیبایی از مدرنیته نظیر جملات مورد استفاده در فضای مجازی و فرهنگ سنتی را در سریال از زبان شخصیت ها به اجرا ونمایش گذاشته ونه تنها هیچ توهینی به جامعه مورد نظر نمی کند بلکه آنها را پیشرو نشان می دهد
آقای آقاخانی متشکریم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار