کد خبر: 1042144
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: معدن مس «انجرد» شهرستان اهر باید در 2 ماه آینده استفاده از سد باطله فعلی را متوقف کند.

حسن عباس نژاد در بازدید از معدن مس «انجرد» در 90 کیلومتری شمال شرق تبریز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مس انجرد باید با ارایه برنامه مدیریت ریسک سد باطله فعلی، برنامه عملیاتی برای سد جدید ارایه کند. 

وی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ضمن اینکه آماده ارایه هرگونه مشاوره در خصوص بهبود شرایط زیست محیطی معدن مس انجرد و کارخانه فراوری آن است، در عین حال با هیچ گونه آلودگی زیست محیطی نیز مماشات نمی کند.

عباس نژاد گفت: در برخورد با آلاینده های زیست محیطی نیز با مقام عالی استان و دستگاه قضایی در هماهنگی کامل هستیم و به طور قطع سلامت مردم و محیط زیست را مقدم بر هر فعالیت اقتصادی می دانیم.

وی اظهار کرد: برابر بررسی های فنی و تخصصی به عمل آمده، مشکل پیش آمده برای سد باطله معدن مس انجرد شهرستان اهر فقط یک رانش سطحی بوده و در دیواره سد شکستگی مشاهده نشد؛ نتایج نمونه برداری ها توسط اداره آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز آلودگی خاصی را در آب های سطحی و زیر سطحی محل معدن نشان نمی دهد، اما با توجه به وجود لایه رانشی در سمت دیواره شرقی سد باطله، شرکت مس انجرد موظف شد برنامه مدیریت ریسک سد را ارایه و عملیاتی کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تاکید کرد: شرکت مس انجرد موظف است در بازه زمانی تعریف شده نسبت به ارزیابی سد باطله اصلی و ارایه آن به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و کسب مجوزهای لازم اقدام کند.

عباس نژاد گفت: کمیته ای مرکب از ادارات فرمانداری اهر و سازمان آب منطقه ای و اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی با مسوولیت‌ معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر فرآیند فوق نظارت و گزارش اقدامات انجام شده توسط شرکت را هر ۲ هفته یکبار ارایه می کند.

عملیات اجرایی معدن و کارخانه کنسانتره مس «انجرد» در شهرستان اهر ۲۴ آذر ۱۳۹۱ آغاز شد و نوزدهم مهر ماه ۱۳۹۸ با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مقام های کشوری و استانی افتتاح شد.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر