کد خبر: 1041273
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
مروری بر عملکرد یگان ضدزره لشکر ۲۷ در عملیات بدر
غلامحسین بهبودی

سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: عملیات بدر یکی از شاهکار‌های یگان ضدزره لشکر ۲۷ بود. در خلال این عملیات، حدود ۶۰ تانک و خودروی زرهی دشمن توسط نیرو‌های یگان ضدزره لشکر ۲۷ منهدم شد. متنی که می‌خوانید برگرفته از گفت‌وگوی ما با رزمندگان این یگان است.


در عملیات بدر علی‌اکبر مصداقی فرمانده یگان ضدزره بود. معاون وی سیدمحسن خوشدل سادات‌حسینی، نخبه‌ای بود که می‌توانست با مالیوتکا دورترین اهداف را منهدم کند! در بدر که عدم‌الفتح رخ داد، تانک‌های دشمن فشار زیادی روی نیرو‌های خودی می‌آورند تا بلکه بتوانند فاصله‌ای بین عقبه و گردان‌های خط‌شکن ایجاد کنند و چندین گردان از رزمندگان ایرانی را به اسارت درآورند.


شهید عباس کریمی که پس از شهید همت فرماندهی لشکر ۲۷ را برعهده گرفته بود، با اطمینان از عملکرد یگان ضدزره لشکر خود، در همان روز اول عملیات آن‌ها را به خط مقدم درگیری می‌برد تا مقابل تانک‌های دشمن ایستادگی کنند. روز اول ورود یگان ضدزره به خطوط درگیری، فاجعه‌ای برای تانک‌های دشمن رقم می‌خورد! تنها در همین روز، محسن خوشدل ۲۸ تانک دشمن را منهدم می‌سازد. از سوی دیگر، برادر گودرزی، دیگر نیروی نخبه یگان که مأموریت وی با خوشدل همپوشانی منطقه بود، حدود ۱۸ تانک دشمن را منهدم می‌کند. قرار بود خوشدل تانک‌ها را در فاصله دور و گودرزی آن‌هایی را در فاصله کمتر هستند منهدم کند. در این عملیات عملکرد خوشدل به حدی خوب بود که وی در همان روز اول، یک کمرشکن (کامیون حامل تانک) دشمن را در فاصله دو کیلومتری مورد اصابت موشک مالیوتکا قرار می‌دهد و آن را منهدم می‌سازد.


روز دوم تا لحظه‌ای که سید‌محسن خوشدل مجروح شده و یکی از چشم‌هایش را از دست می‌دهد، می‌تواند چهار تانک دیگر دشمن را منهدم کند و با احتساب تانک‌های روز قبل، وی به تنهایی ۳۲ تانک و خودروی زرهی دشمن را منهدم می‌کند. از طرفی دیگر نیرو‌های یگان همچون مهدی کرمی نیز چند تانک دشمن را منهدم می‌کنند و روی هم رفته، بچه‌های یگان ضدزره لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) حدود ۶۰ تانک و نفربر زرهی دشمن را در عملیات بدر منهدم می‌سازند که رکورد فوق‌العاده‌ای در آن مقطع جنگ محسوب می‌شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار