کد خبر: 1040839
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
پیام مقام معظم رهبری به هفتمین «شب خاطره جهادی»
مسئول برگزاری شب خاطره جهادی با تأکید بر اینکه این مراسم یک کار خودجوش و مصداق فعالیت فرهنگی آتش به اختیار است، گفت: ستاد اجرایی این مراسم از سوی خود گروه‌های جهادی تشکیل شده است
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: با قرائت پیام مقام معظم رهبری خطاب به مراسم ملی «شب خاطره جهادی» هفتمین شب از این مراسم برگزار شد.

رهبر انقلاب در پیامی که در آغاز هفتمین مراسم ملی شب خاطره جهادی قرائت شد، از خاطرات گروه‌های جهادی به عنوان سند‌های افتخار انقلاب یاد کردند. متن کامل پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

تشکیل گروه‌های جهادی و خدمات خالصانه آن‌ها از جمله برکات حضور انگیزه‌های دینی و انقلابی در میان جوانان عزیز ماست. آن را باید قدر دانست. خاطرات آن‌ها هم می‌تواند سند‌های پرافتخاری برای امروز و فردای کشور و انقلاب باشد. کوشش شما در این راه مأجور است، ان‌شاءالله.»

اسماعیل احمدی، مسئول برگزاری مراسم ملی شب خاطره جهادی در حاشیه برگزاری این مراسم درباره راه‌اندازی شب‌های خاطره جهادی، به «جوان» گفت: مقام معظم رهبری در پیام ۹ ماده‌ای که به گروه‌های جهادی داشتند بر «ارتباط گروه‌های جهادی باهم»، «اطلاع‌رسانی هنرمندانه اردو‌های جهادی» و «استفاده از ظرفیت نهاد‌های پشتیبانی» تأکید داشتند. ما بر اساس این رهنمود شب‌های خاطره جهادی را برگزار می‌کنیم که الحمدلله هفتمین سال برپایی منظم آن را داشته‌ایم.»

احمدی با اشاره به برگزاری مراسم شب خاطره جهادی در سطح ملی ادامه داد: در سطح استان‌ها نیز با الگوگیری از این مراسم، شب‌های خاطره استانی و شهرستانی در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری شب خاطره جهادی با تأکید بر اینکه این مراسم یک کار خودجوش و مصداق فعالیت فرهنگی
آتش به اختیار است، گفت: ستاد اجرایی این مراسم از سوی خود گروه‌های جهادی تشکیل شده است، هزینه‌ها و کار‌های اجرای این مراسم را نیز گروه‌های جهادی انجام می‌دهند و هیچ نهاد یا سازمانی در آن ورود ندارد.

احمدی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مراسم هفتمین شب خاطره جهادی گفت: «در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم، به منظور ماندگاری بیشتر و الگو‌شدن شب‌های خاطره جهادی، درخواست کردیم پیامی را صادر کنند و ایشان بزرگواری کردند و کمتر از ۴۸ ساعت بعد درخواست را اجابت کردند.»

وی در خصوص نحوه برگزاری شب خاطره جهادی و انتخاب جهادگران برای حضور در این مراسم گفت: «ما در هر مراسم یک خواهر، یک روحانی و یک غیرایرانی داریم و امسال یکی از اقلیت‌های دینی را داشتیم، ملاک انتخاب افراد نیز سابقه حضور آن‌ها در اردو‌های جهادی است که حداقل باید ۱۰ سال کار جهادی کرده باشند.»

احمدی درباره نامگذاری مراسم ملی شب خاطره جهادی به نام مرحوم عبدالله والی توضیح داد: «این اتفاق از همان سال اول برگزاری این مراسم رخ داد، مرحوم ولی به نوعی پدر معنوی همه جهادگران است و به رغم اینکه نزدیک ۱۴ سال از درگذشت او می‌گذرد، الگو و استاد گروه‌های جهادی هستند.»

مسئول برگزاری مراسم شب خاطره جهادی در پاسخ به این سؤال که آیا خاطرات جهادگران در قالب کتاب نیز به ثبت خواهد رسید؟ گفت: «الحمدلله گروه‌های جهادی خودشان در حال تجمیع و انتشار این خاطرات هستند و تا به حال نزدیک ۲۰ جلد کتاب خاطره منتشر شده است.»

هفتمین مراسم ملی شب خاطره جهادی همزمان با روز احسان و نیکوکاری در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد و طی آن چند نفر از جهادگران به بیان خاطرات خود از اردو‌ها و فعالیت‌های جهادی پرداختند. در پایان این مراسم از کتاب «الو امداد» خاطرات حاج ماشاءالله طیبی رونمایی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار